Nimiasiaa

Nimiasiaa

ViestiKirjoittaja Diana » 27.08.2018 11:50

Oletko vaihtanut tai aikeissa vaihtaa nimeäsi? Onko uskosi tai maailmankuvasi vaikuttanut asiaan? Onko sinulla nimimerkki tai vastaava esimerkiksi netin uskontokeskusteluja varten? Tunnetaanko sinut jossakin tapauksessa paremmin "taiteilijanimelläsi", kuin virallisella nimelläsi?
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

Re: Nimiasiaa

ViestiKirjoittaja Diana » 27.08.2018 11:52

Vaihdoin toisen virallisen nimeni hiljattain. Se piti tehdä jo vuosia sitten, mutta jotenkin jäi pitkään haaveeksi. Uusi nimeni on toden totta uskontoni inspiroima, ja koen sen omakseni huomattavasti enemmän, kuin alkuperäisen.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Völva » 27.08.2018 13:48

Onnea Dianalle uuden/toisen virallisen nimen johdosta!

Nuorena vihasin kolmatta etunimeäni, joka ei ulkomaisena sopinut omaan eikä varsinkaan toisten suuhun ollenkaan. Täytettyäni 18 ja käydessäni juuri läpi helkkarinmoista identiteettikriisiä, tein nimenmuutoksen eli poistin sen kokonaan nimistäni. Kului muutama vuosi ja aloin katumaan päätöstäni, mutta en kuitenkaan ottanut kyseistä nimeä takaisin, vaikka käytänkin sitä nykyään osittain "taiteilijanimenäni". Kenties vielä joskus otan sen virallisestikin takaisin, viimeistään silloin kun passi pitää seuraavan kerran uusia :D

Yleisimmin minut varmaan tunnetaan ihan völva-nimellä, joka sinänsä on aika hassua, koska völvahan on periaatteessa sama kuin noita. Onnekseni, tai oikeastaan surukseni, olen kuitenkin ilmeisesti vieläkin Suomen ainoa völva, joten siksi se personoi toistaiseksi minut aika hyvin.
Völva

ViestiKirjoittaja Diana » 27.08.2018 16:40

Völva kirjoitti:Onnea Dianalle uuden/toisen virallisen nimen johdosta!
Kiitos, kiitos.

Völva kirjoitti:---koska völvahan on periaatteessa sama kuin noita. Onnekseni, tai oikeastaan surukseni, olen kuitenkin ilmeisesti vieläkin Suomen ainoa völva, joten siksi se personoi toistaiseksi minut aika hyvin.
Ihanko totta? En muista, oletko jossakin kohtaa jo maininnut tämän, mutta enpä ole tiennyt, että völvat ovat niin harvassa! Sehän on sitten sitäkin suurempi onni, että olet juuri täällä meidän foorumilla. :)

jaha, pikku editointi: siis toki olet varmaan muillakin foorumeilla, mutta siis juurikin täälläkin. Ja niinku silleen.
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Serene » 28.08.2018 09:11

Dianalle paljon onnea uudesta nimestä!

Ja onpa tosiaan hienoa, Völva, että ainoana völvana täälläpäin, olet tällä samalla foorumilla kanssamme!

En ole koskaan tykännyt etunimestäni, mutta en myöskään lähtisi vaihtamaan sitä. Ei se nyt häiritsekään kuitenkaan. Enkä raaskisi rikkoa meidän neljän sisaren hienoa nimisarjaa, vaikka olisihan minulla siihen täysi oikeus.

Tämä on oikeastaan ainut foorumi, missä esiinnyn tällä nimimerkillä. Pidän kyllä kovasti Serenestä. Tosin nyt, kun tässä on kulunut joku puoli vuotta siitä, kun tajusin maailmani muuttuneen ( jos näin voi asian ilmaista ), niin nimimerkkini ei kyllä kuvaakaan minua yhtään! Ainakaan vielä. Olen sittenkin hieman kärsimätön välillä, vaikka aluksi tuntuikin tietyllä tapaa helpottavalta löytää se oma juttu ja tie, mitä kulkea.
Serene

ViestiKirjoittaja Völva » 28.08.2018 11:23

Diana kirjoitti: Sehän on sitten sitäkin suurempi onni, että olet juuri täällä meidän foorumilla. :)
Kiitos *punastuu*. Täällä on ihana olla!
Völva

ViestiKirjoittaja Völva » 28.08.2018 11:28

Serene kirjoitti:Ja onpa tosiaan hienoa, Völva, että ainoana völvana täälläpäin, olet tällä samalla foorumilla kanssamme!
Kiitos :D Teidän kanssanne on mukava olla.

Serene kirjoitti:Tämä on oikeastaan ainut foorumi, missä esiinnyn tällä nimimerkillä. Pidän kyllä kovasti Serenestä. Tosin nyt, kun tässä on kulunut joku puoli vuotta siitä, kun tajusin maailmani muuttuneen ( jos näin voi asian ilmaista ), niin nimimerkkini ei kyllä kuvaakaan minua yhtään! Ainakaan vielä. Olen sittenkin hieman kärsimätön välillä, vaikka aluksi tuntuikin tietyllä tapaa helpottavalta löytää se oma juttu ja tie, mitä kulkea.
Hienoa kuulla, että olet löytänyt polkusi tai saanut varmuuden siitä. Oletkin ollu paljon mielessäni kesän aikana ja mietin mihin mahdat päätyä. Jos joskus haluat, niin olisi mielenkiintoista kuulla polustasi (tuolla vain rekkautuneille näkyvällä puolella).
Völva

ViestiKirjoittaja Fredu » 28.10.2018 11:59

Muutin etu- ja sukunimeni puolitoista vuotta sitten pitkän haaveilun tuloksena. Lapsesta alkanut ja jatkunut pilkka nimestäni sai minut vihaamaan sitä hyvinkin syvästi. Silti jätin entisestä nimestäni etunimen ja kolmannen nimen toisiksi nimiksi ja otin äidin isän sukunimen, kun aiemmin minulla oli äidin isäpuolen sukunimi (mikä ei myöskään tuntunut omalta). Nyt nimi on 100% oma ja kyllä se hieman heijastelee omaa uskoa. Ainakin mun omassa mielessä, mutta muille se yhteys ei oo mitenkään hirveen selvä. Paitsi sukunimen kohdalla, kun se on Kaleva. :D Se on semmonen, minkä ymmärtää ehkä vähän pakanapiireihin vihkiytymättömätkin.
sinä olet ihme ja suuri sittenkin
Fredu

Paluu Yleinen keskustelu