Loppukesän puuhailut

Re: Loppukesän puuhailut

ViestiKirjoittaja Diana » 17.07.2018 09:43

Hallava kirjoitti:Anteeksi epäaktiivisuuteni.
Semmoista on liikkeellä... ;) Eli eipä hätiä mitiä, kiva huomata, että foorumin väki on tallella, vaikkakin kesäriennoissaan liihotteleekin. Ehkä se on ihmiselle luontaista, että eletään hieman eri tavalla eri vuodenaikoina. Mun mielestä on ainakin tervettä, että porukalla on ajoittain aikaa ja kiinnostusta tehdä muutakin, kuin roikkua netissä.

Minäkin rakastan syksyä!
Jee!! Joku kaltaiseni! :)

Kesä menee lähinnä kuumuudessa kärvistellessä. +30 helle ja 10h raskas ulkotyö on kyllä vähän hikistä. Tosin otan sen haasteena :D (Hikoilu edistää laihtumista eiks je??)
Voi kauheaa. Itse en suostu menemään ulos lainkaan päiväsaikaan näillä keleillä, eikä onneksi tarvitsekaan. Koiran kanssa on hieman hankalaa. Miten hauvasi pärjäävät, eivätkös he ole maailman paksuturkkisimpia turilaita..?

Loppukesän aion tehdä töitä (toivonmukaan enää kuukauden jos koulu alkaa.) --- Tällä alalla kesä tuppaa olemaan sesonki jolloin tienataan vuoden tienesti.
Saako tiedustella, mitä tähtäät opiskelemaan, ja minkä alan hommia oikein teet nyt työksesi? Ei ole tietenkään pakko kertoa, mutta olisi kiinnostavaa kuulla.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Hallava » 18.07.2018 07:58

Byh, mobiilissa ei toimi lainaus :/ Mutta vastailen silti.

Joo, on se kyllä hyvä että ihmiset tekee muutakin kuin ovat netissä. Tai no, sitten nää tyypit laittelee "ällöö kuumaa / ihaa lämpöö xoxo!" Päivityksiä faceen :D

Mä olen yleinen ihmetyksen aihe kaikkialla kun en pidä kesästä ja ihannoin talvea ja syssyä. Muut ei vaan ymmärrä ;) Kiva että on kohtalontovereita.

Turilaat voi kuumasti. Onneksi niillä on varjoa koko ajan kun tarhat ovat näppärästi ison talon ja puiden takana. Päivittäin kastellaan tarhat että ois vähän viileempi maata siellä. Uima-allas myös löytyy. Tosin vain yksi viidestä koirasta ymmärtää altaan tarkoituksen. Muille se on vain iso juomakuppi / pissalaari... :D Yöllä sitten saavat juosta ja hullutella. Ei ne kyllä jaksa ulkoilla aidatulla pihalla enempää kuin 20min kerrallaan. Eikä tarvikaan.

Olen huvipuistoalalla hommissa. En onneksi missään lintsillä tms :D Vaan semmoisessa seikkailupuistossa missä kiipeillään puihin rakennetuilla radoilla valjaat päällä ja vaijereissa kiinni (aka vaijerihelvetti). Puihin ei ole kiinnitetty mitään nauloilla tms vaan elementit on rakennettu "kirraamalla" puukappaleet puun runkoa vasten ettei puu vaurioidu. Sesonki on kesäloma, eli nyt.. Että semmosta hommaa mä teen :D Onkohan aikasemmin ollu ketjua missä jutellaan ammateista tms?
Pysähdy ja ole tässä hetkessä.
Hallava

ViestiKirjoittaja Diana » 18.07.2018 09:07

Hallava kirjoitti:Onkohan aikasemmin ollu ketjua missä jutellaan ammateista tms?
Ei taida olla. Joskus aiemmilla pakanafoorumeilla muistelen kirjoittajien todenneen, että uuspakanat ovat keskimääräistä koulutetumpaa väkeä, ja siellä on sitten aloja vertailtu. Voisihan sellaisen ketjun tuosta äkisti laittaakin pystyyn...
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Serene » 18.07.2018 23:16

Mulla ei sen kummempaa puuhastelua, mutta on ollut kiva duunata sitä kasvioo pojan kans. Ollaan edistytty aikas hyvin. Saatiin mun iskän 57 vuotta sitten tekemä prässi kasvien litistämiseen. Aikas hienoa! Sillä iskäkin väänsi oman 100 kasvin kasvionsa... ja muistaa edelleenkin ison osan kasvien latinankielisistä nimistä! :)

Tänään laitoin lehtimehua tekeille! Joku voi tuntea sen paremmin Marskin juomana. Mulle se on aina ollut lehtimehua. Mummon tekemä oli ihan parasta! Teen viä lisää myöhemmin.

Kävin visiitillä Suomenlinnassa. Se oli ihan satumainen päivä. Sillä samalla reissulla sain ihanan ametistiriipuksen! Tämä reissu ja koru oli yllätyssynttärilahja mieheltäni :)
Serene

ViestiKirjoittaja Diana » 19.07.2018 10:16

Serene kirjoitti:Mulla ei sen kummempaa puuhastelua, mutta on ollut kiva duunata sitä kasvioo pojan kans. Ollaan edistytty aikas hyvin. Saatiin mun iskän 57 vuotta sitten tekemä prässi kasvien litistämiseen. Aikas hienoa! Sillä iskäkin väänsi oman 100 kasvin kasvionsa... ja muistaa edelleenkin ison osan kasvien latinankielisistä nimistä! :)
No mutta siinä sen näkee, että kun jotakin oppii, niin sen sitten muistaa loppuikänsä! Autoin itsekin viime kesänä lastani kasvion kanssa, ja siitä tuli hieno. Jännitin koko alkusyksyn, millaisen numeron hän siitä saa. Yleensä meillä menee nuoremmaiseni kanssa herkästi sukset ristiin, kun koetan auttaa kouluasioissa, mutta tämä homma toimi- jostakin ihme syystä...- huomattavasti paremmin.

Haluatko, Serene, kertoa, minkä ikäistä jälkikasvua sinulla suunnilleen on? Omistani toinen on pian aikuinen, ja toinen menee syksyllä ysiluokalle.

Tänään laitoin lehtimehua tekeille! Joku voi tuntea sen paremmin Marskin juomana. Mulle se on aina ollut lehtimehua. Mummon tekemä oli ihan parasta! Teen viä lisää myöhemmin.
Minä olen sanonut samaa juomaa Louhisaaren juomaksi. Eilen keräsin lempipaikastani pujoa, joka on pyhitetty tärkeälle jumaluudelleni. Aion tiristää pujotinktuuraa. Sitten vain henkimaaliman juttuja buustaamaan. 8-)

Kävin visiitillä Suomenlinnassa.
En ole pitkän pitkään aikaan käynyt Suomenlinnassa. Tärkein syy on, etten voi sietää Helsinkiä.

Oltiin kuitenkin Suokissa erään kerran 90- luvulla, kun stadissa oli maailmanuskontojen konferenssi. Silloin päätösjuhla oli järjestetty saaren korkeille rantakallioille. Juhlallisuudessa suoritettiin uhrirituaali meren äidille. Rituaalia veti eräs Amerikan alkuperäisväestöä edustava nainen. Hänen johdollaan me osallistujat kokosimme luonnonantimista lahjan, joka asetettiin laakeille, vedenhuuhtomille rantakiville, joista vihreät aallot veivät ne mennessään. Tilaisuus oli hyvin kaunis ja arvokas. Kyllä Suomenlinna kaunis paikka on, ja jännäkin, jos menee vaikka maanalaisiin linnoituksenosiin hiippailemaan. Kunpa Suokki vain olisi jossain muualla...
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Serene » 19.07.2018 18:20

Diana kirjoitti:Haluatko, Serene, kertoa, minkä ikäistä jälkikasvua sinulla suunnilleen on?

Vanhin poikani on 14 vuotta ( menee 8. luokalle ), keskimmäinen poika on 9 vuotta ( menee 3. luokalle ) ja nuorin tyttö on 4-vuotias.

Oon miettinyt kans tekeväni tinktuuraa naavasta. Mua kyllä pidettäis ihan kahelina täällä, jos tekisin :D

Niin ja ehkä kokeilen tehdä vähän puolukkalikööriä. Tai jostain muusta marjasta.
Serene

ViestiKirjoittaja Völva » 21.07.2018 10:07

Diana kirjoitti: Eilen keräsin lempipaikastani pujoa, joka on pyhitetty tärkeälle jumaluudelleni. Aion tiristää pujotinktuuraa. Sitten vain henkimaaliman juttuja buustaamaan. 8-)
Jos haluat kertoa niin kysyisin, että missä suhteessa laitat pujoa ja alkoholia ja miten vahvaa alkoholia :)
Völva

ViestiKirjoittaja Diana » 21.07.2018 12:17

Laitoin niinkin tarkasti mitaten, kuin että "kourallinen" silputtua pujoa ja puoli pulloa 40- volttista votkaa. :mrgreen: Ihanne olisi tietenkin vahvempi alkoholi ja sillä tapaa, mutta koska käytän kyseistä litkua lähinnä maagisiin tarkoituksiin, enkä yrttilääkintään, niin ei se ole niin väliksi. Ja siis toki yrttilääkintään voi kuulua magiaa, en sillä tarkoita, mutta jos saat näkemysestäni kiinni, niin...
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Völva » 21.07.2018 12:22

Diana kirjoitti:Laitoin niinkin tarkasti mitaten, kuin että "kourallinen" silputtua pujoa ja puoli pulloa 40- volttista votkaa. :mrgreen: Ihanne olisi tietenkin vahvempi alkoholi ja sillä tapaa, mutta koska käytän kyseistä litkua lähinnä maagisiin tarkoituksiin, enkä yrttilääkintään, niin ei se ole niin väliksi. Ja siis toki yrttilääkintään voi kuulua magiaa, en sillä tarkoita, mutta jos saat näkemysestäni kiinni, niin...
Juu, sain kiinni ja kiitos ohjeesta :D
Völva

ViestiKirjoittaja Diana » 21.07.2018 12:33

Ole hyvä vain. Laittakeehan jo litkut litkuttumaan ja myrkyt möyrimään samhainia ja muita tuhmailuja... eiku juhlallisuuksia varten. :twisted:
Malleus Maleficarum 1486
Diana

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu