Serene kirjoitti:Mulla ei sen kummempaa puuhastelua, mutta on ollut kiva duunata sitä kasvioo pojan kans. Ollaan edistytty aikas hyvin. Saatiin mun iskän 57 vuotta sitten tekemä prässi kasvien litistämiseen. Aikas hienoa! Sillä iskäkin väänsi oman 100 kasvin kasvionsa... ja muistaa edelleenkin ison osan kasvien latinankielisistä nimistä!

No mutta siinä sen näkee, että kun jotakin oppii, niin sen sitten muistaa loppuikänsä! Autoin itsekin viime kesänä lastani kasvion kanssa, ja siitä tuli hieno. Jännitin koko alkusyksyn, millaisen numeron hän siitä saa. Yleensä meillä menee nuoremmaiseni kanssa herkästi sukset ristiin, kun koetan auttaa kouluasioissa, mutta tämä homma toimi- jostakin ihme syystä...- huomattavasti paremmin.
Haluatko, Serene, kertoa, minkä ikäistä jälkikasvua sinulla suunnilleen on? Omistani toinen on pian aikuinen, ja toinen menee syksyllä ysiluokalle.
Tänään laitoin lehtimehua tekeille! Joku voi tuntea sen paremmin Marskin juomana. Mulle se on aina ollut lehtimehua. Mummon tekemä oli ihan parasta! Teen viä lisää myöhemmin.
Minä olen sanonut samaa juomaa Louhisaaren juomaksi. Eilen keräsin lempipaikastani pujoa, joka on pyhitetty tärkeälle jumaluudelleni. Aion tiristää pujotinktuuraa. Sitten vain henkimaaliman juttuja buustaamaan.
Kävin visiitillä Suomenlinnassa.
En ole pitkän pitkään aikaan käynyt Suomenlinnassa. Tärkein syy on, etten voi sietää Helsinkiä.
Oltiin kuitenkin Suokissa erään kerran 90- luvulla, kun stadissa oli maailmanuskontojen konferenssi. Silloin päätösjuhla oli järjestetty saaren korkeille rantakallioille. Juhlallisuudessa suoritettiin uhrirituaali meren äidille. Rituaalia veti eräs Amerikan alkuperäisväestöä edustava nainen. Hänen johdollaan me osallistujat kokosimme luonnonantimista lahjan, joka asetettiin laakeille, vedenhuuhtomille rantakiville, joista vihreät aallot veivät ne mennessään. Tilaisuus oli hyvin kaunis ja arvokas. Kyllä Suomenlinna kaunis paikka on, ja jännäkin, jos menee vaikka maanalaisiin linnoituksenosiin hiippailemaan. Kunpa Suokki vain olisi jossain muualla...