Kevät

Re: Kevät

ViestiKirjoittaja Hallava » 22.03.2018 13:20

Peruspaprikoita kai. Makeita ja ihan hyvän kokoisia.
Pysähdy ja ole tässä hetkessä.
Hallava

ViestiKirjoittaja Hex » 30.04.2018 17:34

Kevät... Voi jestas.

Joka hiton vuosi tulee jonkinlainen muutosruljanssi, jostain syystä miun isot elämänmuutokset on lähes aina osuneet kevääseen. Ja kohta noi perkeleen koivut alkaa kukkia ja sitten saan aivastella ja niiskuttaa viikkokausia eikä keuhkot kestä yhtikäs minkäänlaista rasitusta. Vaikka minä kuinka noita koivuja rakastan, ne saa keväällä olon niin kurjaksi muutaman viikon ajaksi ettei ole tosi.

Muuten kyllä tykkään, polut ovat auki, lämmin tulee eikä yö ole vielä täysin yötön. Jep, olen yöeläin pahinta laatua. Koiran kanssa painelen öisin lenkille mieluummin kuin päivällä ja keväällä se on mukavaa heti kun lumi on poissa ja on kuivaa. Ennen kuin noi pannahisen koivut pilaavat miun ilon. Tosin monivuotinen siedätys on alkanut pikku hiljaa tehota. Musahommat aina aktivoituu keväisin kun syksyksi tulee keikkoja sun muuta.

Pyöräilykausi alkaa, viihdyn polkupyörän päällä melkosesti ja autottoman ja rahattoman on jotain keksittävä millä liikkua. Tosin parasta liikkumista on kiiretön metsässä lenkkeily. Mielellään omassa rauhassa tai vähintään piilossa muilta. Oon kummajainen ton suhteen, samaan aikaan tosi sosiaalinen, mutta kun olen jossain tuolla ulkona, tahdon pysytellä näkymättömissä. Maastokledjut päällä kun puut ovat hiirenkorvalla toimii hienosti. Päälle pieni meditaatio siitä huomaamattomuudesta ja saa olla asutuksenkin lähellä melko rauhassa. Tiedä miten se vaikuttaa, mutta tuntuis toimivan. Koira näkyy pidemmälle kuin minä.

Kevät on kiva, kesä parempi ja syksy on miun vuodenaika ehdottomasti.
By my feet the flowers of witchery abloom.
Hex

ViestiKirjoittaja Serene » 28.05.2018 11:36

Serene kirjoitti:Itselleni kylvin vähän kukansiementä, saas nähdä kukkiiko ikinä!

Nää mun kukkani oli siis hajuherneitä. Sen piti olla joku matala lajike, ei se köynnös! Mutta varret vaan kasvoi kasvamistaan ja aina jouduin latvoon niitä, kun ei viä uloskaan voinut viedä. :D

Loppu hyvin kuitenkin, sillä puolet herneistä selvisi ja kasvaa oikein elinvoimaisena. Ja joka taimessa on latvomisen takia miljoona haaraa <3 Kukkia odotellessa...
Serene

ViestiKirjoittaja Diana » 28.05.2018 17:37

Serene kirjoitti:<3 Kukkia odotellessa...
Ötökätkin kiittävät! Tai ainakin, mikäli haisulihernehet kasvavat ulkosalla.

Juuri surin, kun meidän pihassa on niin huonot mahdollisuudet kasvattaa kukkia, mutta sitten tajusin, että siinä kasvaa puoliympyrän muodossa monta syreeniä, joihin tulee käsittämätön määrä pieniä, valkoisia ja liiloja kukkia. Ja se tuoksu! Lisäksi heti, kun saan itselleni jonkin pysyvän asumuksen, harkitsen vakavasti mehiläispesän majoittamista. Hunaja ei ole se pointti, vaan tukea pölyttäjien olemassaoloa. Jos sattuisi omassa pihassa olemaan jokin omenapuu, olisi siitä hieman omakohtaista hyötyäkin.

Kiitos kaikille, joiden pihassa, partsilla tai missä hyvänsä kasvaa edes yksi kukkanen. :)
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu