Mulla on usein kaulassa metallinen Helm of Awe (tai Ægishjalmr tai miksi sitä nyt sit kutsutaankaan oikeesti), se on sellaisessa nahkanarussa vielä, että näyttää aika erikoiselta yhdistettynä muuten klassiseen pukeutumistyyliin. Samaistun siis hyvin paljon tähän:
Völva kirjoitti:Heh, on kysytty useinkin, ja varsinkin karhunkynnen sekä sudenhampaan kohdalla, jos ne jostakin syystä tulevat näkyviin, ja erityisesti silloin kun ne oli aikoinaan yhdistettynä kotelomekkoon, korkkareihin ja nutturaan. Ilmeisesti ne yhdessä muodostivat niin voimakkaan ristiriidan, että ihmisten oli pakko kysyä mitä ne symboloivat
Se edustaa mulle jonkinlaista turva-amulettia, suojelusta, ja usein hypistelenkin sitä stressaavissa tilanteissa tai hermostuneena, silloin varsinkin siihen sit kiinnitetään huomiota. Ei se mulla silti aina ole kaulassa. Noin niinku muuten oon aika tykästynyt Kalevala - koruihin, niissä materiaalina pronssiin. Jännä sinänsä, että aiemmin käytin lähes ainoastaan hopeisia koruja, mut jollain tavalla se ei enää tunnu materiaalina niin omalta.
Sit mulla on vielä mummilta saatuja supervanhoja koruja, joilla on ihan omanlaisensa merkitys. Sellaiset taotut käärmekuvioiset käsirenkaat ja joitain kaulakoruja. Niitä en käytä koskaan missään, paitsi joskus rituaaleissa.
Haluaisin perehtyä enemmän eri materiaalien ja kivien merkityksiin, mut toistaiseksi en tiedä mitään. Uskon kuitenkin, että koruilla ja symboleilla on merkitystä, jos ei muuten niin juurikin jonkinlaisena amulettina kantajalleen, siihen voi keskittää energiaa ja sit saada sitä energiaa siitä. Tai jotain. Siksi korut on tosi tärkeitä mulle. Edelleen tosin etsin sellaista täydellistä korua, jota vois kantaa 24/7 ja se toimis jonkinlaisena voima-amulettina.. sitä sen löytymistä odotellessa tyydyn tuon suojeluskorun ja muuten vain kivoja viboja antavien korujen kantamiseen.