Korut

Re: Korut

ViestiKirjoittaja Serene » 24.04.2018 14:53

Kiitti vinkistä Völva ja Diana! Kävin jo katselemassa valikoimia noitten sivuilla. Eipä vaan oo kauheesti asiaa Helsingin suuntaan...

Mainittakoon vielä mun ehdoton lempparikoru. Sain joskus kauan sitten mieheltäni sellainen Alchemy Englandin korun, mitä olin kuolannut yhdestä esitteestä. Siinä on sellainen pistin, lohikäärmeen siivet sekä musta lasisydän. Koru on vähän ristin muotoinen. Tämä kuvio oli myös eka tatuointini, joka sijaitsee niskassani/yläselässäni. Korua pidän aina kaikissa juhlissa tai jos muuten vaan lähden kylille edustaan :)
Serene

ViestiKirjoittaja Reea » 25.04.2018 14:01

Mulla on usein kaulassa metallinen Helm of Awe (tai Ægishjalmr tai miksi sitä nyt sit kutsutaankaan oikeesti), se on sellaisessa nahkanarussa vielä, että näyttää aika erikoiselta yhdistettynä muuten klassiseen pukeutumistyyliin. Samaistun siis hyvin paljon tähän:
Völva kirjoitti:Heh, on kysytty useinkin, ja varsinkin karhunkynnen sekä sudenhampaan kohdalla, jos ne jostakin syystä tulevat näkyviin, ja erityisesti silloin kun ne oli aikoinaan yhdistettynä kotelomekkoon, korkkareihin ja nutturaan. Ilmeisesti ne yhdessä muodostivat niin voimakkaan ristiriidan, että ihmisten oli pakko kysyä mitä ne symboloivat

Se edustaa mulle jonkinlaista turva-amulettia, suojelusta, ja usein hypistelenkin sitä stressaavissa tilanteissa tai hermostuneena, silloin varsinkin siihen sit kiinnitetään huomiota. Ei se mulla silti aina ole kaulassa. Noin niinku muuten oon aika tykästynyt Kalevala - koruihin, niissä materiaalina pronssiin. Jännä sinänsä, että aiemmin käytin lähes ainoastaan hopeisia koruja, mut jollain tavalla se ei enää tunnu materiaalina niin omalta.

Sit mulla on vielä mummilta saatuja supervanhoja koruja, joilla on ihan omanlaisensa merkitys. Sellaiset taotut käärmekuvioiset käsirenkaat ja joitain kaulakoruja. Niitä en käytä koskaan missään, paitsi joskus rituaaleissa.

Haluaisin perehtyä enemmän eri materiaalien ja kivien merkityksiin, mut toistaiseksi en tiedä mitään. Uskon kuitenkin, että koruilla ja symboleilla on merkitystä, jos ei muuten niin juurikin jonkinlaisena amulettina kantajalleen, siihen voi keskittää energiaa ja sit saada sitä energiaa siitä. Tai jotain. Siksi korut on tosi tärkeitä mulle. Edelleen tosin etsin sellaista täydellistä korua, jota vois kantaa 24/7 ja se toimis jonkinlaisena voima-amulettina.. sitä sen löytymistä odotellessa tyydyn tuon suojeluskorun ja muuten vain kivoja viboja antavien korujen kantamiseen.
Reea

ViestiKirjoittaja Diana » 25.04.2018 14:16

Reea kirjoitti:niissä materiaalina pronssiin. Jännä sinänsä, että aiemmin käytin lähes ainoastaan hopeisia koruja, mut jollain tavalla se ei enää tunnu materiaalina niin omalta.
Pronssihan on pitkälti kuparia, ja kupari yhdistetään rakkauden jumalatar Venukseen. Aasainuskon puolella en ole attribuuteista mitenkään täydellisesti perillä, mutta mitäs matskua Brísingamen olikaan..? Meripihkaa kenties, mutta mikä olikaan metalli?

käärmekuvioiset käsirenkaat
Auh, nyt iski kaamea kateus! Älä sano, että ne on hopeaa! :shock:
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Reea » 25.04.2018 14:38

Diana kirjoitti: mutta mitäs matskua Brísingamen olikaan..?

Eiks se ole kultainen jollain punaisella kivellä, niin se ainakin aina kuvataan. Eipä sillä, kulta materiaalina tuntuu myös hyvin omalta, ja punertavansävyiset kivet ja meripihka myös mukaan lukien. Kulta tuntuu vaan arkikäytössä jotenkin turhan koreilevalta, plus siitä valmistettuja koruja, jotka ei siis ole vain metallia kultamaalilla, on tosi vaikea löytää puhumattakaan siitä, että ne maksaa sit melkoisesti. Mut kullansävyiset ja pronssiset korut tuntuu just nyt hyvältä kantaa joka tapauksessa, paljon paremmalta kuin hopea.

Diana kirjoitti:Pronssihan on pitkälti kuparia, ja kupari yhdistetään rakkauden jumalatar Venukseen.
Olis kyl jotenkin tosi tyypillistä. :roll:
Diana kirjoitti:Auh, nyt iski kaamea kateus! Älä sano, että ne on hopeaa!
No ei oo hopeaa. :lol: Toinen on jotain rautaa ehkä ja toinen ehkä pronssia. Ne on sellaiset käsikorut, jotka tuo mieleen jonkun muinaisen Egyptin, kun ne on sen tyyppiset, että näyttää kuin metallinen käärme kiemurtelisi käsivartta ylös, yksi yhtenäinen koru, joka tekee monta kieppiä käden ympäri. Painavat kun mitkä ja täysin epäkäytännölliset oikeaan elämään. Mulla on niihin kuuluvat myös korvakorut ja kaulakoru, jotka on samaa matskua ja samalla käärmekuviolla, mut ne ei jotenkin aiheuta samaa fiilistä kuin nuo käsikorut. Ehkä kun ne ei oo niin Kleopatra - mahtailevat. :lol:
Reea

ViestiKirjoittaja Diana » 25.04.2018 15:06

Muaaahh... RRiistäää! Mulla on rituaalikäytössä käsikorut, jotka olen tehnyt itse, kun en ole löytänyt sopivia. Teettämällä saisi, mutta hinta olisi varmaan hillitön. Ja sä sait ne sun mummilta? Niin epistä.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Hallava » 26.04.2018 09:25

En käytä juurikaan koruja nykyään. Ennen käytin joka päivä muutaman vuoden ajan kelttikoruista ostettua hopeista pentagrammi riipusta jossa oli keskellä punainen kivi. Se toimi aikanaan myös suojelevana amulettina. Nykyään se lojuu korutelineessä.. Jos kuitenkin haluan käyttää koruja niin käytän Kalevalakorun pronssisia karhuja. Korva-, ranne- ja kaulakoru löytyy samaa settiä. Ne on ihanat - kunnioitan karhua suuresti.

Työn alla on oman koiran kulmahampaat. Ajattelin väkertää niistä korvakorut tai takkuorut. Avokilla on myös minun tekemä huskyn kulmahammaskoru johon voisin heittää suojauksen. Hänelle kun sattuu ja tapahtuu niin extrasuojaus ei olisi ollenkaan pahasta..

Joskus ostin paljon kiviä Jalokivigalleriasta. Mutta siinäkin aloin miettimään kuinka ekologisesti ne on louhittu jne...
Pysähdy ja ole tässä hetkessä.
Hallava

ViestiKirjoittaja Diana » 26.04.2018 09:29

Hallava kirjoitti:Työn alla on oman koiran kulmahampaat.
Hyvä idea! Pakko kuitenkin kysyä, että varmaan jo tuonpuoleiseen siirtyneen hauvan, vai kuinka..?
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Hallava » 27.04.2018 07:43

No ei itseasiassa. Vielä tuo hulinoi ja porskuttaa. Onko sillä jotain haittavaikutuksia jos tekee suojelevan riipuksen? D:
Hallava

ViestiKirjoittaja Diana » 27.04.2018 09:46

Hallava kirjoitti:No ei itseasiassa. Vielä tuo hulinoi ja porskuttaa. Onko sillä jotain haittavaikutuksia jos tekee suojelevan riipuksen? D:
Eikun että miten sait ne irti? :lol: Onko pentuhampaat sulla tallessa, vai?
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Hallava » 28.04.2018 08:02

Aa! Mietin jo hätäpäissäni että olenko missannut jotain :D

Ihan pysyvät hampaat poistettiin. Yhdeltä koiralta meni yläkulmurit poikki (eroahdistuksissaan repi tarhan verkkoa. Nykyään eroahdistuksesta on päästy eroon.) Ja ne piti käyä poistattamassa ell. Toiselta koiralta oli myös yläkulmuri poikki kun adoptoitiin se. Safarikoirana se oli järsinyt vaijerivetoliinoja niin paljon että hampaat olivat kuluneet pahasti. Loput kulmahampaat lähtee siltä jossain vaiheeessa. Ja ehkä muutama muukin. Aika näyttää.
Hallava

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu