Ryhmäily vastaan itsenäinen harjoittaminen

Re: Ryhmäily vastaan itsenäinen harjoittaminen

ViestiKirjoittaja Völva » 21.11.2017 13:16

Joo, mä taisin edellisellä foorumilla useaan otteeseen pohtia ihan tosissaan sinne metsään muuttamista, mutta mieli aina muuttuu kun metsässä, ja täysin ilman mukavuuksia olevalla erämökillä, viettää viikonkin muulloin kun kesällä.

Se on ihan pirun rankkaa. Koko olemassaolo pyörii vain kolmen asian ympärillä: tulen jatkuva ylläpitäminen, veden hankkiminen ja ruoka. Eli kun et hae vettä, niin haet polttopuita tai yrität saada aikaiseksi ruokaa ja nukkuminenkin tapahtuu muutaman tunnin ryppäissä, koska tulta on kohenettava jatkuvasti tai yksinkertaisesti jäädyt kuoliaaksi. Ja tämä jatkuu 24/7. Se on kyllä ihan rentouttavaa siinä mielessä, ettei kertakaikkiaan ole aikaa tän yhteiskunnan paskajutuille ja kun et pääse edes nettiin, niin voi oikeasti kuvitella kaiken olevan ihan ok. Maslowin tarvehierarkia kolahtaa kertalaakista kohdilleen :lol:

Eli kun muutatte sinne metsään, niin suosittelen, että kämpässä on kunnon varaava takka tms., juomakelpoista vettä lähistöllä ja kunnon eristeet seinissä ja kilokaupalla kynttilöitä :D
Völva

ViestiKirjoittaja Isa » 21.11.2017 13:26

Völva kirjoitti:Se on ihan pirun rankkaa. Koko olemassaolo pyörii vain kolmen asian ympärillä: tulen jatkuva ylläpitäminen, veden hankkiminen ja ruoka. Eli kun et hae vettä, niin haet polttopuita tai yrität saada aikaiseksi ruokaa ja nukkuminenkin tapahtuu muutaman tunnin ryppäissä, koska tulta on kohenettava jatkuvasti tai yksinkertaisesti jäädyt kuoliaaksi. Ja tämä jatkuu 24/7.

Nämä seikat ovatkin toistaiseksi ainoa syy miksi en ole vielä toteuttanut mökkiuhkaustani. Todennäköisesti heittäisin lusikan nurkkaan ekan viikon aikana. 8C
Isa

ViestiKirjoittaja Fenris » 21.11.2017 14:39

Sehän täällä Suomessa ja pohjoisessa ylipäänsä on vähän perseestä, että talvi kyllä vaikeuttaa mökkiasumista aika lailla. Kesä nyt menee vaikka aidan seipäänä, mutta talvella tulee kyllä äkkiä hätä käteen, kun yöllä tulee pakkaset, vesi on jäässä ja kuivaa puuta ei löydy kirveelläkään.
Völvan kanssa samaa mieltä tuosta varaavasta takasta. Sellainen olis kyllä ihan must have. Edellisessä kämpässä sellainen oli, ja sillä pysyy kyllä vähän isompikin mökki hyvän aikaa lämpimänä. Toinen mikä olisi tietysti luksusta olis leivinuuni.

Mutta juu, yhdyn Isaan tässä, että nuohan ne syyt on pääasiassa olleet, ettei sitä mökkielämää ole vielä aloittanut. :C Ja niiden päälle tietysti se fakta, ettei sopivan hintaista mökkiä ole vielä löytynyt. Tahtovat aina olla näitä "remontoijan unelmia".
Fenris

ViestiKirjoittaja Reea » 21.11.2017 20:59

Eikö ne ennen vanhaan eläneet ihmisetkin laumoissa just siksi että yksi hakee ruokaa sillä aikaa kun toinen pitää tulta yllä ja kolmas saa nukkua ja sit vaihdetaan? Ihan näin kaikille mökkiin kaipaaville, (minä muuten myös!) otsikon mukaisesti ryhmä lienee tässä tapauksessa voittaisi itsenäisen harjoittamisen. ;)
Reea

ViestiKirjoittaja Fenris » 21.11.2017 21:34

Jep, sen verran alkaa mennä aiheen sivusta, että pitää kohta pistää pystyyn uusi keskustelu mökkihöperöille. :D
Fenris

ViestiKirjoittaja Tilda » 23.11.2017 15:22

Yksin tässä pähkäilen asioita. Olisihan se kiva keskustella asioista toisten kanssa. Usein vain on niin, että sinut helposti leimataan hulluksi vähintään, jos aukaiset suusi ja kerrot faktoja valtavirtaa vastaan. Onneksi kuitenkin fbssä on aiheeseen liittyviä ryhmiä ja sit tämä. Ajakoon toistaiseksi ryhmäytymisen tarpeeni. Ja onneksi mieheni on ymmärtäväinen ja hyväksyy pähkäilyni ja kuuntelee ja keskustelee mielellään asioista. En siis ihan yksin ole. :)

Mitä tulee mökkeilyyn, niin onneksi isällä on vuokrattuna pikkuinen mökki järven rannalta eikä vuokrahintakaan (500€/vuosi) paljoa päätä huimaa. Netti kuuluu ja sähkö tulee perille asti. Takka on, mutta ei varaava. Vesi juoksee, kun jaksat juosta. :lol: No, järvestä nostetaan pumpulla pesuvesi ja lähteestä käydään hakemassa juomavesi. Tuolle mökille olen menossa erähenkisen mieheni kanssa jouluksi. Onneksi kotiin on ruhtinaalliset 10 km matkaa, jos sattuu ettei syystä tai toisesta pärjää mökillä, niin voi kotiutua sähkön ääreen. Jaa mistä moisella hinnalla? Itärajalta. Lähimpään kaupunkiin on about 30 minsan ajomatka autolla. Tähän asti isä on siellä asustellut jostain toukokuusta syyskuuhun, kun eläkkeellä on. Minä ajattelin jatkaa mökin käyttöaikaa ympäri vuoden. :)
Tilda

ViestiKirjoittaja Immortel » 03.04.2018 11:31

Ryhmät ovat tärkeitä, mutta joskus on parempi tarkastella asioita omassa rauhassaan.
Viimeksi muokannut Immortel päivämäärä 04.04.2018 07:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Immortel

ViestiKirjoittaja Diana » 03.04.2018 13:24

Immortel kirjoitti:Se suuri skeidamyrskyhän nousi alunperin juuri minun askartelemastani pakanapride-lipusta ja sen kuvan postaamisesta FB-ryhmään. :P Suurten tunteiden ja daaman kaarien jälkeen ollaan onneksi päästy konsensukseen siitä, että tasa-arvo ja ihmisoikeudet on tosi kiva asia, ja kanssaihmisiä kohtaan ei pidä pälli oleman.
Mihin yhteyteen tuo pakanapride- lippu siis liittyi? Olin itse joskus kauan sitten mukana järkkäämässä Pagan Pride- hommelia, mutta se taisi kyllä olla ennen Facea. Ja missä konsensus mainituista asioista nyt vallitsee, Pakanaverkossa, vai tuossa FSS:ssa, vai missä tarkoitit?
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Immortel » 03.04.2018 13:43

Kaikesta huolimatta yhdenvertaisuusasiat ovat tärkeitä myös ryhmien toiminnassa.
Viimeksi muokannut Immortel päivämäärä 04.04.2018 07:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Immortel

ViestiKirjoittaja Diana » 03.04.2018 13:51

Immortel kirjoitti:Isa mainitsi: "Hetken olin jo vähällä lähteä eräästä facebookin pakanaryhmästä tieheni, kun sen verran homo- ja transfoobista sontaa lensi siellä."
No jopas jotakin. Itse en ole Facessa, joten en tiedä asiasta mitään. Kuulostaa kuitenkin sikäli oudolta, etten itse ole pakanakuvioissa törmännyt homo- tai juuri muuhunkaan foobisuuteen. Sivumennen sanoen jäsen Isa on ilmeisesti lähtenyt ainakin täältä.

Tämä oli olettavasti juurikin se ryhmä johon postasin kuvan kyseisestä lipusta, ja josta jouduimme moderoimaan tuota sontaa pois. Konsensus syntyi PV:n parissa ja juuri hiljattain kevätleirillä yhdistyksen kokouksessa hyväksytyissä säännöissä yhdenvertaisuus on otettu entistä paremmin huomioon. Toki myös Forn Sed Sverigen parissa yhdenvertaisuusasiat ovat tärkeitä ja esimerkiksi Tukholman pride-marssilla on useana vuonna nähty FSS:n jäsenistöä.
Selvä. Kysyinkin tuolla toisessa ketjussa, miksi uskonto ja politiikka mahdetaan haluta sotkea yhteen, mutta saattaa olla, ettei siitä keskustelusta tule mitään. Toki jokainen yhdistys ja uy ja kerho ja porukka saavat puolestani ihan vapaasti itse valita, millaisin arvoin toimivat.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu