Serene kirjoitti:Mitä siemeniä ostan?
Mitä hyvänsä, paitsi piparmintun.

Se kun ei lisäänny siemenistä, vaikka sellaisia näkee myynnissä jatkuvasti, mikä on hieman outoa.
Mistä olis helppo aloittaa? Oon ihan tumpelo kasvien kanssa!
Pakko sanoa, ettei munkaan peukaloni järin viherrä, mutta elämän voima on vahva, ja siksi monet kasvit selviytyvät jopa minun hoidossani.
Meinaatko istutella pihalle vai sisään? Oma viherkasviharrastukseni on rajoittunut lähinnä yhteen onnettomaan jukkapalmuun jo monta vuotta. Taisin kertoakin hänestä toisessa ketjussa. Pihalla olen sentään saanut useat perusyrtit viihtymään. Yrttihommaa voin suositella lämpimästi. Kaunis, rehevä kukkapuutarha olisi aivan ihana, mutta vuokralla asuvana ja jatkuvasti muuttavana kaupunkilaisena olen käytännön syistä päätynyt kasvattelemaan jotakin, josta edes osan saan mukaani lähtiessä.
Jos päätyy syötäviä ja/ tai lääkitseviä kasveja viljelemään, kandee varmaan aluksi miettiä, mille örtsille olisi käyttöä, ja aloittaa niistä. Tai vaikka niistä, mistä tykkää. Lisäksi on hyvä pitää mielessä, että mitä pohjoisempana asuu, sitä huonommin kaikkein trooppisimmat yrtit viihtyvät. Esim. oma lempiyrttini basilika tahtoo menestyä huonosti avomaalla ihan eteläisimmässäkin Suomessa. Hyvää satoa olen sen sijaan saanut mm. sitruunamelissasta, mintuista, etenkin siitä pipar- versiosta, mäkimeiramista, timjamista, persiljasta ja erilaisista salaateista. Mäkimeirami tuppaa tosin välillä paleltumaan talvella.
Omaa yrttiharrastusta ohjaa pitkälti lempipuuhani ruoanlaitto, mutta toki lääkintään ja maagiseenkin puuhasteluun tulee välillä itse viljeltyjä kasveja käytettyä.