Serene kirjoitti:Mitenkä te selätätte flunssan? Liittyykö paranteluun muutakin kuin teen lipittelyä? Heikkeneekö henkinen puolenne sairaana?
Mikä on tämän teorian valossa kantasi siihen, että miksi jotkut ovat sairaita jo syntyessään? Minäkin kyllä uskon vakaasti, että ihmisen täytyy voida hyvin monella tapaa pysyäkseen terveenä, ja esim. pitkäaikainen stressi voinee aiheuttaa melkein mitä hyvänsä, mutta syntymekanismeilla voi siis olla myös fysiologinen tausta.3xAr kirjoitti:Mä uskon nykyään siihen, että tälläiset bakteerit ja viruksen aiheuttamat sairaudet ovat pitkälti perua siitä, kun yhteys henkiseen puoleen on heikentynyt.
Diana kirjoitti:Mikä on tämän teorian valossa kantasi siihen, että miksi jotkut ovat sairaita jo syntyessään? Minäkin kyllä uskon vakaasti, että ihmisen täytyy voida hyvin monella tapaa pysyäkseen terveenä, ja esim. pitkäaikainen stressi voinee aiheuttaa melkein mitä hyvänsä, mutta syntymekanismeilla voi siis olla myös fysiologinen tausta.3xAr kirjoitti:Mä uskon nykyään siihen, että tälläiset bakteerit ja viruksen aiheuttamat sairaudet ovat pitkälti perua siitä, kun yhteys henkiseen puoleen on heikentynyt.
Voitko ihan hieman selventää, mitä tällä tarkoitat? Ketä siis esim. kätkytkuolema vahvistaa?3xAr kirjoitti:Kaikki on subjektiivista ja jokainen kokemus kasvattaa, jos vain avaa silmät. Eipä ole kätkykuolemissakaan ideaa, mutta kyllähän se vahvistaa viatontakin.
Tiedän, että itäisissä uskonnoissa tosiaan nähdään asiat niin, että edellisessä elämässä kertynyt kuona voi kaatua niskaan seuraavassa. Itse en usko tähän, joka selittänee, miksi ajatuksesi kuulostavat minulle vierailta.Eli siis uskon vahvasti sielunkiertoon, eikä katse ole vain tässä meidän tämänhetkisessä elämässä.
Stressiä on useammanlaista. Positiivinen stressi voi parantaa suorituskykyä ja jaksamista, mikäli ei kovin pitkäkestoiseksi muodostu. Stressi kuitenkin näkyy fyysisinä, mitattavissa olevina muutoksina kehossa, joten aiva pelkästään "mielentilana" en osaa sitä pitää.Se on mielentila, mielen sairaus ja silloin ei ole henkisesti vahva ja on altis sairauksille.
Diana kirjoitti:Voitko ihan hieman selventää, mitä tällä tarkoitat? Ketä siis esim. kätkytkuolema vahvistaa?3xAr kirjoitti:Kaikki on subjektiivista ja jokainen kokemus kasvattaa, jos vain avaa silmät. Eipä ole kätkykuolemissakaan ideaa, mutta kyllähän se vahvistaa viatontakin.Tiedän, että itäisissä uskonnoissa tosiaan nähdään asiat niin, että edellisessä elämässä kertynyt kuona voi kaatua niskaan seuraavassa. Itse en usko tähän, joka selittänee, miksi ajatuksesi kuulostavat minulle vierailta.Eli siis uskon vahvasti sielunkiertoon, eikä katse ole vain tässä meidän tämänhetkisessä elämässä.Stressiä on useammanlaista. Positiivinen stressi voi parantaa suorituskykyä ja jaksamista, mikäli ei kovin pitkäkestoiseksi muodostu. Stressi kuitenkin näkyy fyysisinä, mitattavissa olevina muutoksina kehossa, joten aiva pelkästään "mielentilana" en osaa sitä pitää.Se on mielentila, mielen sairaus ja silloin ei ole henkisesti vahva ja on altis sairauksille.
Mun on vastaavasti sanottava, etten pidä sun tavasta tulla foorumille kertomaan, miten sun kirjoituksiasi saa lainata.3xAr kirjoitti:Nyt ensin on sanottava että mä en pidä sun tavasta pilkkoa quoteja osiin, koska sillä voi helposti muokata yleiskuvaa keskustelusta ja nostaa asioita irti kontekstista. Se voi siis tukea lähinnä omaa argumentointia ja ohjata keskustelua sivuraiteille.
Mikä "oppi"? Kätkytkuolema on termi, jota käytetään kuvaamaan imeväisikäisen lapsen äkillistä, selittämätöntä kuolemaa.Oppi kätkykuolemasta
Joo, en usko. Lisäksi mä en sun tapaasi kovin selvärajaisesti jaa sairauksia mielen tai kehon sairauksiin, joten tästä voi olla hieman vaikea jatkaa keskustelua.Niin, et siis usko "karmaan"?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa