Yleinen ketutusketju

Re: Yleinen ketutusketju

ViestiKirjoittaja Diana » 30.11.2017 13:14

Tykkään syksystä ja sateesta. Nyt alkaa kuitenkin tältä vuodelta olla mitta täynnä. Ehkä mä kuvittelen, mutta mun mielestä sataa ihan koko ajan. Sade itsessään ei ole paha, mutta sen yhteisvaikutus metsänriistotalouden kanssa on. Useimmissa metsissä, joissa päivittäin liikun koiran kanssa, monet hyvät polut ja helppokulkuiset maastot ovat muuttuneet liejupelloiksi metsäkoneiden jäljiltä.

Tänään kuljin tuttua reittiä, joka päätyy lopussa metsäkoneen uraan, joka ennen oli oikein hyvinkin kulkukelpoinen. Nyt siellä on ajeltu kai hakemassa tukkeja, jonka vuoksi hakepeitteinen väylä on muuttunut savimössöksi. Ura on syvä, ja sitä reunustava metsä on erittäin ryteikköinen, joten vaihtoehtoja kulkemiselle ei ole. Takaisin en viitsinyt kääntyä. Kyllä oli hienoa tarpoa maiskahtelevassa vellissä nilkkoja myöten! Vaelluskengät pitävät kosteuden ulkona, mutta sainpa taas kuoria kengistä kohtuullisen määrän kuonaa kotiin tullessa.

Jos vaikka olisi hetken satamatta, voisi metsäkin kuivua. Toinen vaihtoehto olisi lopettaa metsätalous. Ja molemmat asiat ovat juuri mun kädessä. Joo ei, mutta kerroin nyt, kun vituttaa.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Reea » 19.12.2017 13:44

Tämän päivän vitutus liittyy vähän samaan aiheeseen kuin edellisen postaajan, nimittäin säähän ja koirien lenkittämiseen. Voin kertoa, että kun vuorotellen jää sulaa ja jäätyy, saadaan varsinkin metsä niin liukkaalle peilijäälle, että ilman koiriakin ulkona liikkuminen on itsemurhamissio, saatikka sitten kahden ison koiran kanssa, joista toinen on vielä rodunomaisesti kovin vetointoinen ja toisaalta liian nuori ja innoissaan, että malttaisi kävellä rauhassa. Vielä ei oo mikään paikka menny rikki, mut mustelmia on vaikka muille jakaa. Onneksi ei oo tiedossa mitään pikkujouluja tms joissa pitäis näyttää hyvältä, koska en kyl näytä ku lähinnä hyvin hakatulta.
Reea

ViestiKirjoittaja Diana » 19.12.2017 14:36

Reea kirjoitti:Voin kertoa, että kun vuorotellen jää sulaa ja jäätyy, saadaan varsinkin metsä niin liukkaalle peilijäälle, että ilman koiriakin ulkona liikkuminen on itsemurhamissio,...
Juuri näin. Kaaduin itse suoraan takaraivolleni viime helmikuussa niin, että oli vakava loukkaantuminen hiuskarvan varassa. Meni muisti, ajan ja paikan taju, sain useammaksi viikoksi huimausta ja hedarin, sekä helvetillisen lihassäryn kaulan, vatsan ja kylkien alueelle.

Vinkki: kuulostaa kauhean mummolta, mutta hankkikaa sellaiset "ihmisen talvirenkaat", eli liukuesteet kenkiin. Kun kaatumisen jälkeen vihdoin pääsin liikkeelle, ostin itselleni sellaiset kai viidellä eurolla eräästä ruokakaupasta, ja voin kertoa, että kannatti. Ei kaadu enää millään, ja kyseiset lärpättimet on helppo livauttaa taskuun, kun siirtyy sisätiloihin.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Reea » 19.12.2017 14:44

Ei muuten yhtään huono vinkki Diana! Kuulostaa hurjalta toi sun kaatuminen, ehkä otan neuvosta kopin ennen kuin itselle käy samalla tavalla...
Reea

ViestiKirjoittaja Isa » 19.12.2017 14:50

Hallitus on viime yönä hyväksynyt työttömien orj-- eikun siis aktiivimallin! Jeppajee, Suomi nousuun! :lol: Jos mystisesti häviän täältä, niin voitte olettaa, että jouduin käsirysyyn viranomaisten kanssa murtauduttuani dyykkaamaan johonkin aidattuun ja vartioituun roskikseen. Tai jos roskiksista oli jo kaikki viety, niin mahdollisesti saatoin ehkä maistaa jotakuta vastaantulijaa.
Isa

ViestiKirjoittaja Diana » 25.01.2018 11:19

Aina sanotaan, että säästä valittaminen on yhtä turhaa, kuin paavin pallit, mutta: talvet ovat nykyisin ihan hanurista. Eilen sai selkä vääränä tehdä lumitöitä, ja tänään rapa roiskuu urakalla. Noh, onhan suojasäässä se hyvä puoli, että auton jäätyneen takaluukun saa taas auki.
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Diana » 12.02.2018 11:10

Tänään ketuttaa mm. se, että uutisiotsikoissa pyörii tyyppi, joka on tosielämässä piittaamaton k- pää ja itsekeskeinen molo. Olen tavannut hänet työssäni. Ei toki ole ensimmäinen kerta, kyllä moni muukin julkkis- poliitikko- turhake saa verenpaineen nousemaan. Tietäisittepä vaan, millaista jengiä tämänkin valtakunnan paraatipaikoilla patsastelee. :roll:
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Reea » 12.02.2018 11:43

Diana kirjoitti:Tietäisittepä vaan, millaista jengiä tämänkin valtakunnan paraatipaikoilla patsastelee. :roll:

En yhtään epäile, etteikö varsin jäätävää.

Tänään ottaa päästä, kun ostin junaliput takas kotiin, ja kaikki junat tyyliin viikoksi eteenpäin on lemmikkivaunujen osalta ihan täyteen ahdettu. En tiedä, onko nyt just kaikki lähdössä lemmikkien kanssa reissuun, onko tilanne aina tällainen (no ei ollut silloin kun tulin toiseen suuntaan) vai onko noi lemmikkivaunut jotenkin alimitoitettu tarpeeseen nähden, mutta koska haluan joskus kotiin, jouduin tyytymään vaihtoehtoon, jossa tod näk istun jossain matkalaukkuosastolla käytävällä koirien kanssa, koska sinne penkkiin en kyl lähde änkäämään. Mulla on siis yksi yksittäinen istumapaikka, viereinen paikka ja kaikki muut ympärillä varattu. Pitäiskö mun ottaa nuo mun pienet 40 kiloiset sylikoirat syliin vai koko matkan ajaksi? :x
Reea

ViestiKirjoittaja Diana » 12.02.2018 11:56

Reea kirjoitti:koska sinne penkkiin en kyl lähde änkäämään. Mulla on siis yksi yksittäinen istumapaikka, viereinen paikka ja kaikki muut ympärillä varattu. Pitäiskö mun ottaa nuo mun pienet 40 kiloiset sylikoirat syliin vai koko matkan ajaksi? :x
Oijoi... :?

Itse en voisi edes harkita tuollaista matkustusmuotoa monesta eri syystä, joten vaikea sanoa mitään, kun ei ole kokemusta. Ehkä niillä muilla on jotain elukoita häkissä/ sylissä/ kuljetuskopassa? Pitikö sun ilmoittaa, millaisia ja minkä kokoisia hirmuliskoja itselläsi kulkee mukana? Olisi kyllä outoa, mikäli vaunuun ängettyjen isojen koirien yhteismäärää ei olisi mitenkään huomioitu. Toisaalta melko usein tulee luettua lehdistä ties millaisia kertomuksia VR:n, Finnairin tai jonkin muun henkilölogistiikkaan keskittyneen yrityksen toilailuista asiakaspalvelukysymyksissä.

Tuleeko ne sun karvahirmut kuitenkin toimeen tuntemattomien koirien tai muiden eläinten kanssa, etenkin jos on kovin ahdasta? Ja ei sulla satu olemaan ikkunapaikkaa ja sen viereistä, niin hauvat voi tuupata kiinni vaunun ulkoseinään ja penkin alle (missä ne varmaan mielellään viettävät koko matkan :roll: )?
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Reea » 12.02.2018 12:15

Diana kirjoitti:Pitikö sun ilmoittaa, millaisia ja minkä kokoisia hirmuliskoja itselläsi kulkee mukana?

Ei, samalla lemmikkilipulla voi matkustaa niin pieni lemmikkihamsteri kuin 60 kiloinen koira, tai kissa tai papukaija, ei ne kysele. Näin ollen voi olla, että vieressä istuu kissa, hamsteri tai papukaija, ei mitään tietoa. Tai pari muuta isoa koiraa. Ne myy lipun sillai että ihmiselle on istumapaikka mutta ei ota karvaisten kanssamatkustajien kokoa tai lukumäärää mitenkään huomioon.

Diana kirjoitti:Tuleeko ne sun karvahirmut kuitenkin toimeen tuntemattomien koirien tai muiden eläinten kanssa, etenkin jos on kovin ahdasta?
Joo, kyllä mun koirat tulee aivan loistavasti muiden kanssa toimeen, muut ei vain aina tule näiden kanssa toimeen ku monia pikkuräksyjä varsinkin ahdistaa isot kaverit, puhumattakaan niistä kissoista ja hamstereista ja papukaijoista.

Diana kirjoitti:Ja ei sulla satu olemaan ikkunapaikkaa ja sen viereistä, niin hauvat voi tuupata kiinni vaunun ulkoseinään ja penkin alle (missä ne varmaan mielellään viettävät koko matkan :roll: )?
Niin siis mulla on tasan yksi penkki tilaa. Ja ei mun koirista kumpikaan taida edes mahtua penkin alle. :lol:
Reea

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu