Hallava kirjoitti:En nyt kalliista tiedä. 60e

No ei hirmu paha.
Huomasin että koiralla oli turvonnut "pallo" poskessa. Puremareikiä en nähnyt mutta posken turvotus puhui puolestaan. Mietin myös että jos amppari ois pistänyt? Suun limakalvot turposi mutta kieli ei.
En ole kyynpuremien suhteen mikään ekspertti, joten paha kyllä sanoa. Tuo limakalvoturvotus voisi viitata voimakkaampaan reaktioon, kuin minkä pörriäinen aiheuttaa. Omaa sakua kauan sitten pisti joku ötökkä joka kesä vähintään kerran, kun oli pakko niitä napsia ilmasta. Tulihan siitä patti, muttei kyllä muita reaktioita, vaikka kuono oli tietenkin kyseessä.
Kyyhän voi huonolla tuurilla viedä koiralta hengen, ja käsittääkseni yleisoireisto on pureman jälkeen voimakas. Kaverin corgia puri kerran kyy, ja otusparka taisteli elämästään monta päivää. Aluksi oli kai nestetipassa eläinlääkärissä, ja lopun aikaa kotihoidossa. Lekuri oli vain sanonut, että ei voi muuta, kuin odottaa. Toisaalta olen sitten kuullut, että jotkut ihmiset eivät lähde edes terkkariin, kun kyy tuikkaa, koska oireet jäävät lieviksi. Paljon varmasti riippuu tuurista, että miten ja millainen kyy on ollut asialla, ja mihin on purrut.
Ei esim kuule mun ääntä juuri ollenkaan (etenkään puhelimessa) tai muiden ihmisten joilla korkea ääni.

Parempi ehkä onkin, jos ei aina ihan kaikkea kuule. Itse en enimmäkseen välittäisi kuulla ihmisten puheesta mitään.
Osaava ja huippu eläinlääkäri on vaikkakin vanhaa koulukuntaa
Sellaiset ovatkin yleensä parhaita. Olen tavannut elämäni aikana sen sortin viheltäjiä, ettei ole tosikaan. Osa on esimerkiksi pelännyt koiriani, mikä on kyseisen alan lekurille hieman hankala homma. Toisaalta jotkut ovat olleet aivan ihania.
Asuu tuossa n.10km säteellä ja melkeinpä jo tietää että kun soitto tulee niin auto käyntiin.
Aivan. Itse olen asunut suuren osan elämästäni seuduilla, joissa poliisi, ambulanssi, palokunta ja eläinlääkäri on aina nopeaa tavoittaa. Siinä helposti unohtuu, ettei tämä ole suinkaan asiaintila kaikkialla- eikä pitäisikään olla.
P.S. Tätä kirjoittaessa viereisen päiväkodin pihalla laulaa Suvivirttä iso lapsijoukko ja pari epävireistä aikuista. Vituttaa.