Yleinen ketutusketju

Re: Yleinen ketutusketju

ViestiKirjoittaja Diana » 12.02.2018 13:38

Reea kirjoitti:pikkuräksyjä varsinkin ahdistaa isot kaverit, puhumattakaan niistä kissoista ja hamstereista ja papukaijoista.
Joo, tuota mietin. Kun tiedän, miten sydänjuuriaan myöten esim. marsut järkyttyvät kaikenlaisesta matkustelusta ihan itsessään, en uskalla edes veikata, mitä seuraisi, jos vieressä olisi vieras koira, tai vaikkapa räksyttävä pikkuryökäle.

Ja ei mun koirista kumpikaan taida edes mahtua penkin alle. :lol:
Ja varmaan ne haluaisivat juuri siellä viettää koko matkan, vaikka mahtuisivatkin. :D Voi sentään. Tsemppiä junailuun, tule raportoimaan, jos ja kun kaikki osapuolet ovat päässeet ehjinä kotiin.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Hallava » 18.03.2018 11:08

Näin ensiksi toivon että kaikilla on oikein hyvä mieli ja mukavaa. Ihanat talvisäät ovat hellineet meitä.

Kiva olla täällä taas. Akku on ihan loppu :| Avokki aloitti vuoden alussa varusmiespalvelun (voih se on niin nuor!) ja lomille tullessaan tuo mulle jonkin uuden inttipöpön. Eli olen kipeä melkeinpä 24/7.. Sellasta puolikuntoisuutta koko ajan. Ei sais valittaa, jotkut on sairastuneet influenssaan ja päätyneet vuodelepoon. Sairastelun lisäksi olen rampannut eläinlääkärissä millon poistattamassa koiralta hampaita ja millon tikkaamassa. Tuli tappelu oksasta. Ei kiva. Myös kammottavat painajaiset ovat valvottaneet ja osaltaan mietityttäneet. Olen aina lapsesta asti nähnyt kipeänä pahoja unia. Ne vaan käyvät vuosi vuodelta pelottavammiksi.

Ziljoona tekemätöntä asiaa enkä saa aikaiseksi mitään. Ärsyttävää. Tuntuu että kotona on liikaa negatiivista energiaa. Ehkä tiistain aktiviteetteihin voisi kuulua eeppinen siivous. Siis myös oikeasti siivous, kauhea läävä täällä. Mutta myös p*skat energiat voisi lakaista ulos.

Kevät on täynnä mahdollisuuksia. Alkaa kyrsiä synkkyydessä maleksiminen. Uutta energiaa vaan kehiin!
Pysähdy ja ole tässä hetkessä.
Hallava

ViestiKirjoittaja Diana » 18.03.2018 11:38

Hallava kirjoitti:-- Akku on ihan loppu :| --
Hmm... En tiedä, onko asioilla yhteyttä toisiinsa, mutta olen huomannut, että monikin tuntemani henkilö valittelee poikkeuksellisen huonoa tuuriaan ja yleistä ketutusta. Useimmilla se on jatkunut jo pidempään. Itselläni on todella karmea vuosi takana, mutta nyt, pitkästä aikaa, alkavat asiat hieman tasaantua.

Elämä on toki keskimäärin melko hanurista, eikä aina ole aivan helppoa tietää, mikä osa ryönäsateesta on ns. normaalin rajoissa, ja mikä ei enää ole. Jos ja kun alkaa tuntua, että suhteettoman paljon kuraa räpsyy päälle koko ajan, voi ehkä koettaa tutkia asiaa tarkemmin.

Uskoisin, että arkisempiin ongelmiin saattaa tepsiä hyvin juuri esim. mainitsemasi siivoaminen. Siivotessa tulee ajateltua kaikenlaista, kenties heivattua turhaa rojua, ja samalla, kun näkyvä maailma ympärillä järjestyy, monesti myös pään sisällä tapahtuu samaa. Luuttuamisen ja imuroinnin lisäksi voi poltella suitsukkeita, tai esim. kuivattua salviaa. Niillä voi häätää huonoja ja kutsua hyviä vaikutuksia luokseen.

Mikäli alkaa vaikuttaa, että rajaton huono onni vainoaa pidempään, saattaa olla viisasta paneutua asiaan tarkemmin; johtuuko kaikki omista valinnoista, vai voiko kyseessä olla tarkoituksellisesti aiheutettu paha. Joissain ketjuissa täällä asiaa on sivuttukin, mutta voisihan noista jälkimmäisen vaihtoehdon mahdollisista aiheuttajista vielä jatkaa.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Hallava » 18.03.2018 18:22

Elämä on toki keskimäärin melko hanurista

Tää oli aika hauska :D "Ei tässä kurjuutta kummempaa.."

Niin, voi olla että tämä on vain ohimenevää. Olen aika helposti synkkyyteen vaipuva ihminen ja pieni harmistus helposti paisuu suuremmaksi harmistukseksi. Lisäksi ympärilläni on paljon ihmisiä jotka huokuu negatiivista energiaa ja huonoa oloa, joten voi olla että se on myös vähän tarttunut muhun. Nyt täytyy vain koittaa keskittyä olemaan positiivinen ja ravistaa kaikki huonot energiat pois.

Mikäli alkaa vaikuttaa, että rajaton huono onni vainoaa pidempään, saattaa olla viisasta paneutua asiaan tarkemmin; johtuuko kaikki omista valinnoista, vai voiko kyseessä olla tarkoituksellisesti aiheutettu paha. Joissain ketjuissa täällä asiaa on sivuttukin, mutta voisihan noista jälkimmäisen vaihtoehdon mahdollisista aiheuttajista vielä jatkaa.

Olisi kyllä tosi mielenkiintoista ja hyödyllistä tietää miten tarkoituksellisesti aiheutetusta pahasta pääsisi eroon.
Hallava

ViestiKirjoittaja Hallava » 06.04.2018 08:56

Tuntuu että olen jossain umpikujassa polullani. Tahtoisin lokeroida itseni johonkin niin loppuisi tämä sumussa haahuilu. Sopivasti pihalla on sumuista ja linnut laulaa. Ihanaa ja rauhoittavaa.

Taidan olla polullani jossain käännekohdassa. Joskus aikanaan astuin pois wiccan polulta jonnekin josta en ole enää varma. Kriiseilyä! D: Ehkä pitäisi vain mennä metsään kävelylle ja kuunnella lintujen laulua. Ja meditoida. Niin ehkä sisälläni pauhaava myräkkä hellittäisi.
Hallava

ViestiKirjoittaja Serene » 06.04.2018 09:43

Mulla on sama ton lokeroinnin kanssa. Haluisin pystyä sanoon, mikä oon, mutta se on ihan mahdotonta. Pitää vaan olla kärsivällinen ja jaksaa tutkia ja odottaa. Se vähän ketuttaa, mutta yritän nauttia matkasta.

Kannattaa Hallava mennä kävelylle. Tulin just sateisesta metsästä ja oli kyllä rauhoittavaa!
Serene

ViestiKirjoittaja Diana » 06.04.2018 10:00

Hallava kirjoitti:Taidan olla polullani jossain käännekohdassa. Joskus aikanaan astuin pois wiccan polulta jonnekin josta en ole enää varma. Kriiseilyä! D:
Tätä on ollut liikkeellä. Oletettavasti kaikki kokevat jossakin kohtaa uskonasioissa eriasteista epävarmuutta, kyseenalaistamista, muutosta ja epäilyä, "onko tieni oikea, viekö se minua haluttuun suuntaan?". Se on täysin normaalia, ja kuuluu osana muuntumisprosessiin, jota me kaikki käymme läpi eri elämänvaiheissa. Maailma ei voi jähmettyä, eivätkä myöskään näkemyksemme. Mikään ei ole pysyvää, paitsi muutos.

Olen viimeisen 20- 30 vuoden aikana nähnyt ympärilläni olevien ihmisten heräävän, löytävän henkisyyden, näkevän vaihtoehtoja, tuntevan syvää yhteyttä ja kotiin palaamisen tunnetta. Olen myös nähnyt ihmisten menettävän uskonsa, vaihtavan uskontoa, katuvan tekojaan, ja palaavan vanhaan. Olen itse käynyt läpi erilaisia näkemyksiä ja tuntemuksia, innostunut ja pettynyt, löytänyt ja hukannut, käynyt lähellä luovuttamistakin. Olen kuitenkin huomannut, että kaikki, mitä kerran olemme kokeneet tai löytäneet, kulkee loppuajan mukanamme. Mikään ei mene hukkaan, eikä mikään ole turhaa. Kanniskelen nytkin hengellisessä matkalaukussani monia asioita, jotka ajoittain arvelen turhiksi, mutta silti aina ennen pitkää törmään tilanteeseen, jossa olen iloinen, etten ole niitä jättänyt tienposkeen. Yksi näistä asioista on wicca. :)
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Völva » 06.04.2018 10:22

Hallava ja Serene, toivottavasti en kuulosta tänään vielä tavallistakin ärsyttävämmältä, mutta joudun nyt siteeraamaan itse itseäni, koska kaikki polullakulkijat ovat käyneet läpi samanlaisia ajatuksia kuin teillä juuri nyt on. Pidemmittä puheitta lainaan siis itseäni (noloa, myönnetään :oops: ):

Kannattaa todellakin mennä itseksesi ulos luontoon, tai jos se ei ole mahdollista, niin minne tahansa, missä saa olla rauhassa. Mieti mitä haluat ja mikä sinua kiinnostaa. Millainen ihminen olet. Miksi alun perin hakeuduit juuri niiden tiettyjen aiheiden nettisivuille? Mitä haluaisit löytää? Yhteyden jumaluuksiin, luontoon vai juuriisi? Vaiko peräti jotain ihan muuta? Kuuntele itseäsi, tee vaikka muistiinpanoja ja miellekarttoja, piirrä, anna ajatustesi ja tunteidesi virrata, mutta älä vaienna mitään. Kirjoita ylös niin paljon kuin pystyt. Muutaman päivän päästä, kun olet saanut etäisyyttä asiaan (älä muuten käy sekoittamassa tässä vaiheessa ajatuksiasi niillä keskustelupalstoilla tms.) käy kirjoituksesi ja ajatuksiasi läpi ja koita jäsentää niitä. Mieti miksi ja miten? Eli miksi haluan juuri tätä ja miten pääsen sen polun alkuun? Älä mene kysymään tässäkään vaiheessa näihin kysymyksiin vastauksia keskustelupalstoilta. Ei ole olemassa valmiita vastauksia. Sinun on löydettävä ne itse. Tässä vaiheessa, kun tiedät mikä voisi olla sinun polkusi alku, niin lue, hae tietoa (artikkeleista, tutkimuksista, kirjoista, ei keskustelupalstoilta vielä tässäkään vaiheessa). Anna sen polun muotoutua ja pikkuhiljaa huomaat mikä sinua kiinnostaa ja mikä ei. Polku itsessään ohjaa sinua. Näitä samoja kysymyksiä joudut toistamaan polkusi varrella lukemattomia kertoja ja joka ikisen kerran saat todennäköisesti eri vastaukset. Sinun elämäntilanteesi elää ja kasvat polullasi, samoin tekee polkusi. Luota itseesi ja polkuusi.

Kun polku nousee pystyyn tai katoaa näköpiiristä, niin kärsivällisyys on ensimmäinen asia, joka on muistettava. Opettelemisen tekee haastavaksi sekin, että siihen liittyy voimakkaan epävarmuuden tunne. Tämä polku ei ole kuten tähänastinen elämäsi; yhteiskunnan valmiiksi suunnittelema aina päiväkodista työelämään, vaan tämä on polku, josta ei voi sanoa mistä se alkaa, onko varsinaista alkua edes olemassa, minne se johtaa tai onko polulla edes loppupäätä tai tavoitetta. Tässä on se polun valtava vapaus, joka saattaa aluksi houkutella, mutta myöhemmin voi tulla tunne, ettei kestäkään sitä vapauden tuomaa epävarmuutta tai sitä, ettei ole mitään ulkoisten tahojen sanelemia polkuja tai totuuksia. Olisi niin helppoa ja turvallista, kun joku sanoisi minne mennä ja mitä tehdä sekä mitä ajatella. Kyseessä on kuitenkin elinikäinen polku ja se vaatii myös, ei enempää eikä vähempää aikaa, kuin eliniän. Tähän kannattaa asennoitua alusta asti. Kenestäkään ei koskaan tule valmista, eikä se polku ole koskaan valmis. Se mutkittelee, katkeaa ja saattaakin putkahtaa esille jostakin ihan muualta. Joskus, ja varsinkin silloin kun se katoaa näkyvistä, vaaditaan erityisen paljon kärsivällisyyttä, epävarmuuden sietokykyä ja uteliaisuutta. Halua nähdä minne polku johtaa ja mitä kaikkea uutta se tuo tullessaan.

Kaikki tämä on meille nykyihmisille haastavaa, mutta lähes yhtä vaikeaa kuin kärsivällisyys, on nöyryys. Nykyihminen tulkitsee sen heikkoudeksi. Nöyryys ei kuitenkaan ole, ainakaan tässä yhteydessä, sama kuin heikkous. Nöyryys tarkoittaa oikeastaan samaa kuin uteliaisuus eli, että on valmis ottamaan vastaan uutta tietoa ja uusia kokemuksia. Ne voivat tulla periaatteessa mistä tai keneltä vain ja voivat kuulostaa melkein miten oudoilta tahansa vain avautuakseen paljon myöhemmin. Nöyryys tarkoittaa myös sen asian ymmärtämistä, ettei itse tiedä kaikkea. Ei nyt eikä koskaan. Maailmassa tulee aina olemaan hirvittävät määrät tietoa, jota ei koskaan voi oppia tai tietää, ja sen edessä on oltava nöyrä. Nöyryyden puute näkyy meissä esimerkiksi siten, että kuvittelemme tietävämme siitä omasta jutusta kaiken. Se on varmaan todennäköistäkin, jos puhumme vaikkapa omasta työstämme, mutta kun puhumme mutkittelevasta ja jatkuvasti iuudistuvasta henkisestä polusta, niin se ei ole mahdollista.

Kun se oma polku alkaa muotoutua, niin saattaa tulla tunne, että: ”hei tämähän olikin selkeä juttu!” Ikävä kyllä se ei ihan mene niin. Jatkossa tulee useita epävarmuuksia ja jopa tunteita, että polku on kadonnut kokonaan. Tässä vaiheessa kannattaa muistaa ne alkuvaiheen kysymykset ja kärsivällisyys. Toista samat kysymykset ja polku todennäköisesti ilmaantuu taas jonnekin. Ei heti, eikä välttämättä edes kuukauden päästä, mutta jossakin vaiheessa. Lisäksi kannattaa muistaa, että se polku joka avautuu, ei välttämättä enää ole se wiccan, shamaanin tai noidan polku, vaan se saattaa lähteä ihan toiseen suuntaan ja wiccasta voikin tulla shamaani tai eklektinen noita. Yksi asia ainakin on varma, nimittäin se, että polun tullessa esille olet valmis siihen muutokseen, jonka se tuo tullessaan.
Völva

ViestiKirjoittaja Hex » 30.04.2018 16:58

Inhoan yksinäisyyttä. En osaa olla itekseni, tää on ihan perseestä.

Pari kuukautta sitten loppui pitkähkö suhde, sitä seurasi perinteinen hullunymylly ja tunnesekamelska ja järjetön seuran ja läheisyydenkaipuu. Mie en oo koskaan sallinu itteni oppia elämään itsekseni. Siitä ei tule mitään. Hetki menee ja pam, taas ollaan suhteessa jonkun kanssa. Nyt oon kestäny ihmeen pitkään tätä jo. Tässä samassa on ehkä pientä ikäkriisin tynkää ja paikan etsimistä elämässä, en ole varma oikein mistään. Muusta kuin siitä, että nyt saa riittää. Sama limbo jatkunut jo vuosia tavalla tai toisella.

Pätee myös henkiseen ja hengelliseen puoleen, olen etsinyt sitä oikeaa iän kaiken sitä löytämättä. Epävarmuus ja yksinäisyys on jotain aivan älyttömän inhottavaa minkä kanssa en osaa olla sinut sitten mitenkään. Mielenkiinnon ja energian suuntaaminen harrastuksiin ja muualle pois ihmissuhteista tuntuu auttavan, mutta se on vain tekohengistystä. Olen sinkkuna ollessa aina tolkuttoman sosiaalinen, kavereiden tärkeys nousee ihan toisiin sfääreihin ja samanhenkisten ihmisten kanssa oleminen. Olen tajunnut kuinka yksin olen ollut jo kauan tän omituisen maailmankuvan kanssa mistä en uskalla edes paljoa puhua kellekkään.

AARGH! :evil: Sitten tähän päälle vielä se, että miun seuraan tunkee jatkuvasti sellasia ihmisiä joiden kanssa en aina jaksa olla tekemisissä. Ja minulle tullaan väkisin juttelemaan niitä näitä aina just silloin, kun ei sitä toivo. Ja ne keiden kanssa haluis olla jutuissa, pysyvät hiljaa ja kaukana.

Pöh. Pian laitan koneen kiinni ja puhelimesta äänet pois ja lähden metsään, siellä ei ole ainakaan vääränlaista seuraa. Pitänee yön toimitusten jälkeen kirjoitella loppulyölyt tänne. :)
By my feet the flowers of witchery abloom.
Hex

ViestiKirjoittaja Diana » 08.05.2018 13:33

Diana kirjoitti:Avaudu asioista. Unohda poliittinen korrektius ja anna palaa.
Tänään ketuttaa koira & hodarikeli. Lisäksi ketuttaa ihan kauhealla tavalla katsoa, kun tutut metsät ovat kesähakkuiden kohteina. Pitäisiköhän tehdä Koijärvet. :evil:
Malleus Maleficarum 1486
Diana

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu