Yleinen riemastus- & ilonaiheketju

Yleinen riemastus- & ilonaiheketju

ViestiKirjoittaja Diana » 24.11.2017 14:01

Mikä riemastuttaa tai ilostuttaa? Kuka on maailman ihanin ihminen/ koira/ ruohokasvi/ kivi? Saitko lottovoiton? Luovuitko tupakasta? Saitko työpaikan? Pääsitkö irti työpaikasta? Onko olo täydellisen onnellinen? Jotain muuta ihkua tapahtui?

Jaa ilonaiheesi muidenkin kanssa.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

Re: Yleinen riemastus- & ilonaiheketju

ViestiKirjoittaja Diana » 24.11.2017 16:07

Diana kirjoitti:Jaa ilonaiheesi muidenkin kanssa.
Mun piti alunperin lisätä tähän perään, että "jaettu ilo on kaksinkertainen ilo", mutta jäi postia muokatessa tekemättä.

Kävin iltapäivällä ostamassa tomaatteja ankeasta lähikaupasta, ja nappasin hetken mielijohteesta pullon lempparisiideriäni mukaan. Kyseinen juoma on "aitoa" siideriä, joka pakataan lasipulloon, ja siinä on metallikorkki. Kun sain päivän hommat tehtyä ja korkkasin pullon, huomasin, että korkin alla (=pohjassa) luki "happiness multiplies by being shared." ;)
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Reea » 26.11.2017 00:26

Yllä olevan viestin kuvaama synkronisiteetti ansaitsisi kyllä oman ketjun, noita nimittäin sattuu ainakin mulle aivan yhtenään. :lol:

Tänään ilahduttaa kaverilta yllättäen saatu lahja. Oli ottanut netistä hienoja taidekuvia Freyjasta ja painattanut mukin kylkeen. Nyt mulla on Freyja-muki! ❤
Reea

ViestiKirjoittaja Isa » 26.11.2017 01:46

Muistatte sen pelin, jonka ostin samana päivänä kun PS4 saapui perheeseen, ja josta otin sen aiemman tatskan ja joka osoittautuikin hieman hämärämmäksi kuin mitä aluksi luulin? :lol: Pari kuukautta olen nyt tahkonnut sitä peliä ja tänään pääsin viimeisen bossin läpi ekalla yrityksellä enkä vieläkään oikein usko sitä. Ja se loppu oli niin eeppinen etten edes dfjsfjslkj! Ja tätä hypeä ei oikein auta se, kun katsoo noita trophyjen ansaitsemisprosentteja. Vain 18% pelin omistavista on päässyt sen läpi.

Nörtti on nyt onnellinen. Ja eikun uudestaan alusta! (Siinä on useampia loppuja niin pakko nähdä kaikki.) :lol:
Isa

ViestiKirjoittaja Fenris » 26.11.2017 19:24

Random riemastus ja ilonaihe! Selkä on ollut merkillisen hyvä nyt muutaman päivän! Verrattuna jatkuvaan särkyyn, nyt on ollut vain hyvin, hyvin mitätöntä varoittelua välillä. Paras jakso vuosikausiin... Kyllä on kiva kun voi kävellä kauppaan ja käydä lenkillä ilman, että kotiin tullessa tuntuu että kuolema korjaa <3
Fenris

ViestiKirjoittaja Diana » 29.11.2017 17:26

On yksi elämän luksushetkiä, kun tulee rättimärkänä loskaisesta metsästä, saa koiran (ja itsensä) vihdoin muistuttamaan hieman vähemmän eksynyttä merisiiliä, istahtaa puhtaana ja kuivana alas, ja korkkaa siiderin. Ihan mahtavaa!
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Völva » 06.12.2017 12:33

Haa, vihdoinkin ja vielä Suomen 100 v. -päivänä sain alruunani itämään. Siihen meni 15 siementä ja vaivaiset 1,5 vuotta, mutta nyt siinä nököttää yksi pikkuinen varsi. Pienet ne on ilot ihmisellä :D
Völva

ViestiKirjoittaja Diana » 06.12.2017 13:04

Völva kirjoitti:Haa, vihdoinkin ja vielä Suomen 100 v. -päivänä sain alruunani itämään. Siihen meni 15 siementä ja vaivaiset 1,5 vuotta, mutta nyt siinä nököttää yksi pikkuinen varsi. Pienet ne on ilot ihmisellä :D
Oikeesti???!!! Miten niin "pienet ilot"? Oon taas megakade!! Voit tuoda sen mulle hoitoon, jos lähdet vaikka matkalle. 8-)

Mä en tahdo saada siemenstä itämään edes helppohoitoisimpia puutarhayrttejä, joten olenkin monta kertaa luovuttanut ja käynyt ostamassa taimena. Jostain kumman syystä alruunan taimet ovat olleet vähissä.
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Völva » 06.12.2017 16:13

Diana kirjoitti:Voit tuoda sen mulle hoitoon, jos lähdet vaikka matkalle. 8-)
Voi olla, että joudun tuomaan sen sulle muutenkin, en nimittäin todellakaan ole mikään viherpeukalo ja just äskettäin tapoin idioottivarman KAKTUKSEN liian vähäiseen kasteluun. Olen ihan toivoton tapaus :roll:

Diana kirjoitti:Jostain kumman syystä alruunan taimet ovat olleet vähissä.
Totta, en ole törmännyt Suomessa yhteenkään siemenkauppaan, joka niitä möisi. Nämä mun siemenet on saatu eräältä noitamuorilta. Tai muori ja muori, hän on kyllä minua nuorempi :lol:
Völva

ViestiKirjoittaja Fenris » 08.12.2017 11:58

Voi olla, että joudun tuomaan sen sulle muutenkin, en nimittäin todellakaan ole mikään viherpeukalo ja just äskettäin tapoin idioottivarman KAKTUKSEN liian vähäiseen kasteluun. Olen ihan toivoton tapaus :roll:

Tiedän tunteen. On kyllä täälläkin vähän viherpeukalo keskellä kämmentä. Enkelinsiipiä ja peikonlehtiä olen tähän mennessä saanut elätettyä ja lisättyä onnistuneesti (enkelinsiipiä liiankin kanssa), mutta siinä onkin aika pitkälti minun osaaminen huonekasvipuolella!
Mummalla, silloin kun oli vielä paremmassa kunnossa, oli kyllä jonkinlainen taika sormissa tuossa kasvien hoidossa, sillä hän tuntui saavan vaikka koivuhalon juurtumaan ämpärilliseen hiekkaa. Mutta se taito ei ole ikävä kyllä tainnut periytyä. -_-

Mutta kyllä itäneessä alruunassa on jo ilonaihetta! Kelpais tännekkin! ;)
Fenris

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu