Yleinen ketutusketju

Re: Yleinen ketutusketju

ViestiKirjoittaja Hallava » 28.01.2019 09:59

Aah, jos terveys rajoittaa liikuntaa niin sitten ei mitään hullun raskasta rämpimistä. Lumikengät on kuulemma nyt vähän huonot (kaveri vei asiakkaita lumikenkäilemään metsään ja hujahti polvia myöten lumeen) juurikin tuon hötön takia. Toivotaan että keväthanget kantavat aikanaan. Metsään ei tosiaan oikein ole asiaa jos tahtoo heittää kevyttä lenkkiä.

Auraushommat on kyllä takkuilleet hulluna täällä Lahdessa. Asun pikkukylässä jumalten selän takana ja parina aamuna parkkipaikalta ei ole päässyt ylös (taloyhtiön parkkipaikka harjun rinteessä eli poistumistie viettää rajusti ylämäkeen) ilman että huhkaa hiki hatussa kolan kanssa. Ehkä joskus iltaisin joku aura tulee että täältä pääsee pois. Onneksi mulla on autoksi naamioitu ruotsalainen traktori eli saab. Se puksuttaa menemään kuin juna.

Joo, yksi husky löytyy ja kolme möllimuutti/husky mixiä. Ne katoaa kuin pieru saharaan jos irti päästää. Lauman alfa pysyy kohtuu hyvin irti, "kakkosmies" on tottelevainen paitsi jos näkee/haistaa riistaa, nuorimmainen ei pysy irti ollenkaan ja puhdas husky ei mieluusti lähde juoksutarhasta ulos ollenkaan. Vapaana ollessa se juoksee päätä pahkaa kotiin jos on sen mielestä liian kaukana kodista. Tämmöisessä lumihangessa uskallan pitää irti (tosin yksitellen) kun eivät viitsi karata :D Puoli tuntia pellolla rämpimistä ja haluavat jo tarhaan.

Hmm. Suostuisiko koirasi pitämään jotain haalaria? Jos kerta tykkää hyppiä hankeen? Tosin haalari voi mennä rikki jos osuu vaikka tikkuun tms.

Lisää lunta kuulemma tulossa. Oon vetänyt niskahartian ja kädet ihan tukkoon lapioinnilla :D
Pysähdy ja ole tässä hetkessä.
Hallava

ViestiKirjoittaja Diana » 28.01.2019 10:44

Hallava kirjoitti:Aah, jos terveys rajoittaa liikuntaa---
Joo, vähän kyllä, mutta toisaalta on ihan pakko päästä kuitenkin liikkeelle päivittäin, koska liikunta auttaa vaivoihin. Kauhun tasapaino.

Auraushommat on kyllä takkuilleet hulluna täällä Lahdessa.
Kah, tuttua seutua. Vietän tosin aikaani myöskin eräässä pikkukylässä, eikä auraus sielläkään ole erityisen hyvin sujunut.

Onneksi mulla on autoksi naamioitu ruotsalainen traktori eli saab.
Savolaisten seksiauto! Eräs sukulainen oli aikanaan hurahtanut samaan merkkiin, ja niitä löytyi monen monta peräkkäin. Itselläkin ollut aikanaan 96- mallinen. Vapaakytkimen keksijä joutaisi saunan taa.

Lauman alfa pysyy kohtuu hyvin irti, "kakkosmies" on tottelevainen paitsi jos näkee/haistaa riistaa, nuorimmainen ei pysy irti ollenkaan ja puhdas husky ei mieluusti lähde juoksutarhasta ulos ollenkaan. Vapaana ollessa se juoksee päätä pahkaa kotiin jos on sen mielestä liian kaukana kodista.
Voi sentään, mikähän huskyä ahistaa..? Kuulostaa vähän itseltäni. :lol:

Hmm. Suostuisiko koirasi pitämään jotain haalaria? Jos kerta tykkää hyppiä hankeen? Tosin haalari voi mennä rikki jos osuu vaikka tikkuun tms.
Hänen saksalainen ylpeytensä ei taivu mihinkään puudelipukuun, eikä sen puoleen omistajankaan. :mrgreen: Mahtaako niitä kovin suuria edes olla? Muu turkki kestää lunta ja jäätä hyvin, mutta tassut ovat tosiaan kovilla. Pohdin vakavasti jonkinlaisia töppösiä, mutten ole vielä edennyt asiassa. Samaa rotua ollut meillä aina, ja kyllä tähän asti on pärjätty ilman pukeutumista. Nykyinen hauvaystävä - niin rakas, kuin onkin - taitaa kuitenkin olla hieman ns. maanantaikappale, joten saapa nähdä, mihin kommervenkkeihin kanssaan saa vielä ryhtyä.

Lisää lunta kuulemma tulossa. Oon vetänyt niskahartian ja kädet ihan tukkoon lapioinnilla :D
Ketuttaa tämäkin. En tykkää kesästä, enkä talvesta, ja nyt sekä viime kesä, että kulunut talvi ovat olleet aivan aunuksesta.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Admin KK » 28.01.2019 15:16

Viestien lähetysongelmaa koskeva keskustelu siirretty alueelle Varikko, ketjuun Tekniset ongelmat nro. 2.
Admin KK
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hallava » 29.01.2019 17:59

Savolaisten seksiauto! Eräs sukulainen oli aikanaan hurahtanut samaan merkkiin, ja niitä löytyi monen monta peräkkäin. Itselläkin ollut aikanaan 96- mallinen. Vapaakytkimen keksijä joutaisi saunan taa.

Har har! Mulla on 93 vuodelta 98. Hirmu bensasyöppö ja takuulla ekologinen :roll: Mutta pois en vaihtais. Mistä tulee nimitys savolaisten seksiauto? :D :D

Lauman alfa pysyy kohtuu hyvin irti, "kakkosmies" on tottelevainen paitsi jos näkee/haistaa riistaa, nuorimmainen ei pysy irti ollenkaan ja puhdas husky ei mieluusti lähde juoksutarhasta ulos ollenkaan. Vapaana ollessa se juoksee päätä pahkaa kotiin jos on sen mielestä liian kaukana kodista.

Voi sentään, mikähän huskyä ahistaa..? Kuulostaa vähän itseltäni. :lol:

Husky on adoptoitu safarikenneliltä. Siitä luovuttiin koska on tosi arka ja mammuttimaisen kokoinen huonosti stressiä sietävä otus. Vaatii paljon aikaa, tilaa ja toistoja että perushommat kuten kiinniotto, valjaiden pukeminen jne onnistuu suht nopeasti. Arkuudesta huolimatta se on tosi utelias. Lumihommia tehdessä tökkii kuonolla pyllyyn ja kävelee ihan kiinni perässä, mutta kun kääntyy ympäri niin juoksee pois. Hetken päästä se taas kävelee kantojen päälle. Ota nyt selvää :lol:

Hänen saksalainen ylpeytensä ei taivu mihinkään puudelipukuun, eikä sen puoleen omistajankaan. :mrgreen: Mahtaako niitä kovin suuria edes olla? Muu turkki kestää lunta ja jäätä hyvin, mutta tassut ovat tosiaan kovilla. Pohdin vakavasti jonkinlaisia töppösiä, mutten ole vielä edennyt asiassa. Samaa rotua ollut meillä aina, ja kyllä tähän asti on pärjätty ilman pukeutumista. Nykyinen hauvaystävä - niin rakas, kuin onkin - taitaa kuitenkin olla hieman ns. maanantaikappale, joten saapa nähdä, mihin kommervenkkeihin kanssaan saa vielä ryhtyä.
Töppöset voisivat olla hyvät. Ei kahise/ahista yhtä paljon kuin kokopuku.

Ketuttaa tämäkin. En tykkää kesästä, enkä talvesta, ja nyt sekä viime kesä, että kulunut talvi ovat olleet aivan aunuksesta.

Välikausi-ihminen! :o Luulin ettei sellaisia ole :lol:
Hallava

ViestiKirjoittaja Hallava » 29.01.2019 18:20

Nillitän myös yleistä huonoa oloa. Olen ollut jo pitkään pakanuuteni dead endissä. Olen menettänyt yhteyden jumaluuksiin, tuntuu ettei millään ole väliä, kaikki on yhtä kaaosta/kuolemaa/kurjuutta/pahaa jonka keskellä ihmiset sinnittelemme ja kidumme. On toki hyviäkin päiviä mutta ne hautautuu harmauden alle. En oikein usko enää mihinkään, muuhun kuin ihmisen pahuuteen. En edes tiedä miksi enää olen tällä foorumilla. Huolestuttaa myös se etten näe enää unia yhtä paljon kuin ennen. Olen nähnyt aikaisemmin paljon karhu-unia. Pitkän tauon jälkeen viime yönä unessa tapoin karhun kirveellä ja nyljin sen.

Voi ahdistus.
Hallava

ViestiKirjoittaja Diana » 29.01.2019 18:25

Hallava kirjoitti:Mistä tulee nimitys savolaisten seksiauto? :D :D
"Suapi eestä, suapi takkaa." :)

---Arkuudesta huolimatta se on tosi utelias.
Voi raukkaa.... Onneksi on kuitenkin löytynyt ymmärtävä koti, ja olette päässeet etenemään hommissa. Omakin koira on hieman arka, joskaan ei ihan tuohon tyyliin, mutta rodulle epätyypillisesti kuitenkin. Eipä tuo itseäni sinänsä haittaa, mutta kesti aikansa tottua, kun edelliset ovat olleet rohkeampia.

Töppöset voisivat olla hyvät. Ei kahise/ahista yhtä paljon kuin kokopuku.
Laitan tämän mietintämyssyyn. Nyt on onneksi lauhtunut keli. Lisäksi löysin tänään sellaisen ihmeen, kuin aurattu metsäautotie!! Kyllä nyt taas kelpaa.

Välikausi-ihminen! :o Luulin ettei sellaisia ole :lol:
Hah, ihan paras nimitys ikinä mulle! Olen välikausi- ihminen!

En aidosti pidä talvesta, ja kesääkin siedän vain silloin, kun se on muiden mielestä paska; sateinen ja viileä. Kevät on ihan ookoo, paitsi että aurinko tuppaa paistamaan liian kirkkaasti, ja lisäksi ketuttaa, kun tiedän että ollaan menossa kesää kohti. Syksy on ehdottomasti paras vuodenaika kaikilla mittareilla, kunhan lumi ei tule liian aikaisin. Tai mieluusti ollenkaan. Muussa olomuodossa tuleva sade on ihanaa, paitsi jos menee totaalisesti liiallisuuksiin, eli että metsässäkin saa kahlata polvia myöten, kuten toissasyksynä.

Kun ajelin vielä taksia, ehdotti moni brittiasiakas, että mulle sopiva paikka elää olisi Iso- Britannia. En tiedä, olisiko se sitä todellisuudessa ilmaston puolesta, koska sielläkin näyttää olevan usein melko kuuma kesällä. Ei paikkaa mulle tässä maailmassa! :evil:
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Diana » 29.01.2019 18:42

Hallava kirjoitti:Nillitän myös yleistä huonoa oloa.---En oikein usko enää mihinkään, muuhun kuin ihmisen pahuuteen.
Ei ole tarkoitus kuulostaa vähättelevältä, mutta tuota on jostakin syystä ollut liikkeellä erikoisen paljon. Moni tässä lähistöllä on kärsinyt kauheasta kuonasateesta pitkään, ja tuntenut olonsa aivan turhaksi- myös allekirjoittanut. Toisinaan tahmaisuus, ahistus ja kyvyttömyys kuuluvat hetkellisesti elämään, mutta mielestäni tällaista on ollut niin monella, että jokin yhteys asioilla saattaa olla. Mikä se on, sitä en lähde veikkaamaan, mutta useammallakin syöksykierre tuntuu hiljattain vihdoin loppuneen. Jospa kuitenkin kuuluisit siihen joukkoon, jolle päivä alkaa taas sarastaa?

En edes tiedä miksi enää olen tällä foorumilla. Huolestuttaa myös se etten näe enää unia yhtä paljon kuin ennen. Olen nähnyt aikaisemmin paljon karhu-unia. Pitkän tauon jälkeen viime yönä unessa tapoin karhun kirveellä ja nyljin sen.
Tottakai sun pitää olla tällä foorumilla. :) Täällä on ajoittain hieman hiljaista, mm. yllämaintuista syistä, mutta kyllä tämän paikan kovin ydin on yhä elossa ja sätkyttelee villisti.

Karhu- uni kuulostaa rankalta, mutta se voi kertoa vaikka siitä, että joskus vanhan täytyy kuolla, jotta uutta voi syntyä. Itse olen pakanuuden matkallani huomannut, että usein pimeintä on juuri ennen auringonnousua; kun kaikki tuntuu olevan hukassa, nousee väsyneen mielen usvasta yllättäen se johtotähti, jota seurata. Joskus on oltava vaikeaa, jotta helpot ajat tuntuisivat sitten paremmilta. Ja usko pois, ihmisillä, joilla on sellainen polku kuljettavanaan, kuin monilla meistä kummallisista hämärän vaeltajista, on elämässä vastusta enemmän, kuin moni muu kestäisi katkeamatta. Se on hinta, joka täytyy maksaa siitä, että pääsee katsomaan läheltä elämän ja kuoleman mysteereitä.
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Hallava » 29.01.2019 19:32

"Suapi eestä, suapi takkaa." :)

Eih tää on hauskin juttu pitkään aikaan :lol: Oon kuullut myös "Suapinluo".

Ei ole tarkoitus kuulostaa vähättelevältä, mutta tuota on jostakin syystä ollut liikkeellä erikoisen paljon. Moni tässä lähistöllä on kärsinyt kauheasta kuonasateesta pitkään, ja tuntenut olonsa aivan turhaksi- myös allekirjoittanut. Toisinaan tahmaisuus, ahistus ja kyvyttömyys kuuluvat hetkellisesti elämään, mutta mielestäni tällaista on ollut niin monella, että jokin yhteys asioilla saattaa olla. Mikä se on, sitä en lähde veikkaamaan, mutta useammallakin syöksykierre tuntuu hiljattain vihdoin loppuneen. Jospa kuitenkin kuuluisit siihen joukkoon, jolle päivä alkaa taas sarastaa?

No hyvä että muutkin tuntevat joskus näin. Kaverien kanssa on pohdittu miksi paha olo ja kyvyttömyys yleistyy. Ihmiset vaan voivat koko ajan huonommin. Itsellä on semmoinen ajatus, että some on syypää. Ja älylaitteet. Ainakin osittain. Itse olen ainakin huomannut sen että paska mieli vaan paisuu jos roikkuu somessa iltaisin luurilla. Siksi poistin facebookin puhelimesta ja pari muuta sovellusta jota käytin ennen paljon. Olo on parempi. Some vie paljon aikaa ihmisen elämästä ja eikös se tutkimuksien mukaan ole yhteyksissä masennukseen?

Karhu- uni kuulostaa rankalta, mutta se voi kertoa vaikka siitä, että joskus vanhan täytyy kuolla, jotta uutta voi syntyä. Itse olen pakanuuden matkallani huomannut, että usein pimeintä on juuri ennen auringonnousua; kun kaikki tuntuu olevan hukassa, nousee väsyneen mielen usvasta yllättäen se johtotähti, jota seurata. Joskus on oltava vaikeaa, jotta helpot ajat tuntuisivat sitten paremmilta. Ja usko pois, ihmisillä, joilla on sellainen polku kuljettavanaan, kuin monilla meistä kummallisista hämärän vaeltajista, on elämässä vastusta enemmän, kuin moni muu kestäisi katkeamatta. Se on hinta, joka täytyy maksaa siitä, että pääsee katsomaan läheltä elämän ja kuoleman mysteereitä.
Susta vois tulla kirjailija. Hiton kauniisti sanottu! Toivottavasti se johtotähti valaisisi pian polun mitä rämmin tällä hetkellä pimeässä. On ollut todella pitkään todella uuvuttavaa ja tuntuu etten kykene keskittymään mihinkään. Unohdan kaiken ja olo on kuin mielessäni riehuisi pyörremyrsky mikä repii kaiken juuriltaan. Kaipaan vain mielenrauhaa. Kiitos kauniista sanoistasi. Mieliala koheni hiukan. Tahdon uskoa että aurinko voisi pian paistaa tähän risukasaan.

https://www.youtube.com/watch?v=EBAzlNJonO8
Tää biisi puhuttelee juuri nyt. Ja viikingit. Jotenkin niin synkeää ja kaunista.
Hallava

ViestiKirjoittaja Diana » 29.01.2019 22:34

Hallava kirjoitti:--- Itsellä on semmoinen ajatus, että some on syypää. Ja älylaitteet. Ainakin osittain. Itse olen ainakin huomannut sen että paska mieli vaan paisuu jos roikkuu somessa iltaisin luurilla.
Pitää aivan varmasti paikkansa. Itse en tosin ole somessa, koskaan ollutkaan, joten omakohtaisesti tämä on mutua. Toisaalta ihmisten kanssa tekemisissä oleminen oikeastaan miten hyvänsä, missä hyvänsä, ottaa kupoliin, joten on helppo uskoa, että somessa ongelma moninkertaistuu.

Siksi poistin facebookin puhelimesta ja pari muuta sovellusta jota käytin ennen paljon. Olo on parempi.
Onneksi olkoon. Voinee lämpimästi suositella muillekin. En lainkaan epäile, etteikö masennus voisi saada pontta somen kanssa meuhkatessa, mutta toki vaikeat elämänkokemukset saattavat johtaa siihen myöskin. Silti aivan varmasti toisten somessa esittelemä "onni" voinee helposti syöstä valmiiksi kolhitun mielen epätoivoon.

---Kaipaan vain mielenrauhaa. Kiitos kauniista sanoistasi. Mieliala koheni hiukan.
Ole hyvä vain, ja kiitos itsellesi. :) Kivahan se on, jos voi omilla kokemuksilla lohduttaa ihmistä, jolla tuntuu olevan samansuuntaisia tuntemuksia, kuin mitä itse on käynyt läpi, tai seurannut sivusta muiden käyvän.

Tää biisi puhuttelee juuri nyt. Ja viikingit. Jotenkin niin synkeää ja kaunista.
Tarttee koettaa ehtisessä vilkaista. Musiikki on kyllä oikein hyvää terapiaa toisinaan, vaikka hiljaisuuden ystävä olenkin.
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Reea » 09.02.2019 21:09

Hallava kirjoitti:

Tää on kyllä hyvä biisi, puhuttelee itseäni myös. Just aloin kattoon Viikinkejä alusta uudestaan, tuli vaan mieleen, että siinä on muutenkin hyvää musiikkia yllättävän paljon. Joskus musiikilla voi olla hyvin voimakas (ja voimaannuttava) vaikutus.

Mitä tulee ketjun aiheeseen, niin itselläkin tuntuu olevan jotenkin polku hukassa, ja se pistää tympii kyl kovasti. Kaiken hyvän huipuksi yks hyvä ystävä, jonka olin luullut olevan lähinnä vain tapakristitty, alkoi yhtäkkiä tarjota ja tuputtaa mulle Jeesusta, kun kahvilakeskustelussa mainitsin sivumennen, että on kurjaa kun ei oikein tiedä, mihin pitäis uskoa. Aiemmin hän on suhtautunut pakanuuteeni varsin hyvin, siksi tulikin niin ikävällä (ja ketuttavalla) tavalla puskista tuo. :? :roll:
Reea

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu