Voisi tietysti valittaa vielä tähän eräästä pöydän kasaajasta... Tämä onkin jännittävä tarina (luulen?)...
Ostin tuossa noin puoli vuotta sitten työpöydän eräästä nimeltä mainitsemattomasta huonekaluliikkeestä. Kun mikään timpuri en ole, eikä minusta sellaista tule, sain samaisen liikkeen kautta miehen kasaamaan kyseisen pöydän minulle.
Jännittävät hetket alkoivat kun kyseinen herra saapui paikalle! Noin niinkun ihan ensi alkuun hän kasasi kiltisti pöytää varttitunnin verran, samalla kun keitin kaffeet. Tämän jälkeen hän alkoi yllättäen kysellä, mitähän uskonnollista suuntausta mahdan edustaa, kun sisustukseni oli kuulemma vähän outo kristitylle.. Totesin tähän vain ohimennen, että joo, en ole kristitty, ja sivuutin koko asian siinä aika hyvin. Tämän jälkeen alkoi hirvittävä saarna! Tämä pöyttää kasaava tyyppi julisti minulle uskoaan, yritti käännyttää minua, ja kertoi hyvin arveluttavista "ihmeistä" joita hän oli nähnyt omin silmin toteutettavan. Siinä jossain vaiheessa menin sitten töksäyttämään tyypille, mihin uskon ja ketä seuraan ja kuinka tästä syystä hän nyt tuhlaa aikaansa, ja voisi vaan kasata sitä pöytää.
Kuultuaan viimeisimmän, alkoi tämä oman elämänsä ristiretkeläinen julistaa minulle, kuinka "hänkin on käyny katsomas näitä minun jumalia elokuvateatterissa poikansa kanssa" ja lopuksi tyrkkäsi puhelimensa käteeni ja laittoi pyörimään noin puolen tunnin videon messusta, jossa ihmisistä häädettiin paholaisia.
Lopulta tämä urakka, jonka olisi pöydän perusteella luullut olevan tehty noin puolessa tunnissa tai viimeistään tunnissa, venyi yli kaksituntiseksi rupeamaksi, jonka jälkeen mies vielä tarjosi minulle puhelinnumeroaan ja kertoi, että voin tulla puhumaan koska tahansa! Voitte kuvitella tässä vaiheessa otinko sitä häneltä... Miehen suljettua ulko-ovi, minulle jäi käteen kasattu pöytä, sen pöydän vielä lattialla makaavat kääreet ja "mitä justiin tapahtu???"-olo...
Laitoin myöhemmin postia tähän kyseiseen huonekaluliikkeeseen ja valitin asiasta. Vastauksessa kertoivat tutkivansa asiaa sisäisesti. Tiedä nyt ssitten johtiko tämä "sisäinen tutkinta" mihinkään, vai pitivätkö minua hulluna... Noh, ainakin minulla on pöytä!