Yleinen ketutusketju

Yleinen ketutusketju

ViestiKirjoittaja Diana » 24.11.2017 13:54

Kyllä tällainen ketju pitää olla: yleinen ketutus. Ketjun nimi ei viittaa hienoihin luontokappaleisiin nimeltä ketut, vaan tiettyyn tunne- elämykseen, jonka nimike kuulostaa hieman samalta. Kaikki me varmasti ymmärrämme, mihin tuntemukseen tällä viitataan.

Menikö päivä hyvin? Onko uskonnonvapaus Suomessa retuperällä? Nousitko aamulla väärällä jalalla sängystä? Lapioiko naapuri lumet portin eteen? Voiko v**utukseen kuolla?

Avaudu asioista. Unohda poliittinen korrektius ja anna palaa.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

Re: Yleinen ketutusketju

ViestiKirjoittaja Isa » 24.11.2017 16:11

Jes, tällaiset ovat mun suosikkiketjuja joka foorumilla. :lol:

Ärsyttää joskus liiaksikin oma herkkyys ja asioista (niin positiivisista kuin negatiivisistakin) toipumisen hitaus. Kävin tänään ottamassa tatskan, joka ei edes ollut iso, mutta kroppa päätti jälleen kerran vetäistä siinä määrin tärinän päälle, huonon olon ja jalat veteläksi, että vaikka kohta on puoli päivää toimeenpiteestä mennyt niin mulla on yhä olo kuin yliajetulla näppylähanskalla.
Isa

ViestiKirjoittaja Diana » 24.11.2017 16:11

Tänään ottaa aivoon tämä yhteiskunta, joka näyttää ajautuvan suoraan päin seinää jonkin ajan sisällä. Veikkaan kyseisen ajan olevan ennemmin lyht, kuin pitkä.
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Diana » 24.11.2017 16:13

Isa kirjoitti:mulla on yhä olo kuin yliajetulla näppylähanskalla.
:lol: Ai sulla on sellainen olo vain tänään..? Mulla käytännössä aina. Saako kysyä, millaisen kuvakkeen isseesi hakkautit?
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Diana » 25.11.2017 12:46

Tatuointikeskustelu siirretty omaan ketjuunsa.
Malleus Maleficarum 1486
Diana

ViestiKirjoittaja Fenris » 25.11.2017 14:46

Tämä onkin hyvä avautumisketju! XD

Yksi asia mikä tässä nyt on ollu mielen päällä ärsyttämässä on tämä susien kannanhoidollinen metsästys ja ihmisten piittaamattomuus! Suomessa oli muutama vuosi takaperin noin 300 sutta. Nykyään niitä on vain noin 150-180, ja silti ihmiset valittavat, kuinka susia on liikaa, ja susikantaa täytyy kontrolloida. Kuinka yli 5 miljoonaa ihmistä ei tuu toimeen alta parinsadan suden kanssa??? Ihminen on ylimielinen maailman napa, joka luulee omistavansa kaiken, ja tämän seurauksena susi tulee katoamaan Suomen luonnosta. Ei siinä mitään, jos ihmislaji nyt vain yksinkertaisesti lopettaisi itsensä, mutta ikävä kyllä moni muu laji ja mahdollisesti koko planeetta tulee tiensä päähän siinä noin niinkuin sivutuotteena. -_-

Ja voiko vitutukseen kuolla? Alkaa vähän näyttää siltä että ei ,kun kumminkin olen yhä täällä... Ja jos voi niin se kuolema saattaa sitten vain olla hidas! 8D
Fenris

ViestiKirjoittaja Fenris » 25.11.2017 15:06

Voisi tietysti valittaa vielä tähän eräästä pöydän kasaajasta... Tämä onkin jännittävä tarina (luulen?)...

Ostin tuossa noin puoli vuotta sitten työpöydän eräästä nimeltä mainitsemattomasta huonekaluliikkeestä. Kun mikään timpuri en ole, eikä minusta sellaista tule, sain samaisen liikkeen kautta miehen kasaamaan kyseisen pöydän minulle.

Jännittävät hetket alkoivat kun kyseinen herra saapui paikalle! Noin niinkun ihan ensi alkuun hän kasasi kiltisti pöytää varttitunnin verran, samalla kun keitin kaffeet. Tämän jälkeen hän alkoi yllättäen kysellä, mitähän uskonnollista suuntausta mahdan edustaa, kun sisustukseni oli kuulemma vähän outo kristitylle.. Totesin tähän vain ohimennen, että joo, en ole kristitty, ja sivuutin koko asian siinä aika hyvin. Tämän jälkeen alkoi hirvittävä saarna! Tämä pöyttää kasaava tyyppi julisti minulle uskoaan, yritti käännyttää minua, ja kertoi hyvin arveluttavista "ihmeistä" joita hän oli nähnyt omin silmin toteutettavan. Siinä jossain vaiheessa menin sitten töksäyttämään tyypille, mihin uskon ja ketä seuraan ja kuinka tästä syystä hän nyt tuhlaa aikaansa, ja voisi vaan kasata sitä pöytää.

Kuultuaan viimeisimmän, alkoi tämä oman elämänsä ristiretkeläinen julistaa minulle, kuinka "hänkin on käyny katsomas näitä minun jumalia elokuvateatterissa poikansa kanssa" ja lopuksi tyrkkäsi puhelimensa käteeni ja laittoi pyörimään noin puolen tunnin videon messusta, jossa ihmisistä häädettiin paholaisia.

Lopulta tämä urakka, jonka olisi pöydän perusteella luullut olevan tehty noin puolessa tunnissa tai viimeistään tunnissa, venyi yli kaksituntiseksi rupeamaksi, jonka jälkeen mies vielä tarjosi minulle puhelinnumeroaan ja kertoi, että voin tulla puhumaan koska tahansa! Voitte kuvitella tässä vaiheessa otinko sitä häneltä... Miehen suljettua ulko-ovi, minulle jäi käteen kasattu pöytä, sen pöydän vielä lattialla makaavat kääreet ja "mitä justiin tapahtu???"-olo...

Laitoin myöhemmin postia tähän kyseiseen huonekaluliikkeeseen ja valitin asiasta. Vastauksessa kertoivat tutkivansa asiaa sisäisesti. Tiedä nyt ssitten johtiko tämä "sisäinen tutkinta" mihinkään, vai pitivätkö minua hulluna... Noh, ainakin minulla on pöytä! :lol:
Fenris

ViestiKirjoittaja Reea » 26.11.2017 00:40

Fenris, huh huh oikeasti tuota pöydänkasaajaa! Toivottavasti sais potkut tuosta hyvästä! :o

Susikeskustelun taas vois siirtää omaksi ketjukseen sinne Luonto -osioon jota ei oo vielä perustettu. Ei pysty padilla, tai ainakin menee liian hankalaksi näin keskellä yötä alkaa säätää. :D

Oon kyl samaa mieltä siitä, että ihmiset on todellisuudesta vieraantuneita idiootteja joiden lisääntyminen on pahin asia mitä maapallo on kokenut ja että susiparat kun jäävät jalkoihin. Mä asuin 6 ekaa vuotta elämästäni Kainuun korvessa hyvin lähellä itärajaa, ei mua vaan susi syöny vaikka leikin metsässä harva sen päivä.
Reea

ViestiKirjoittaja Admin KK » 26.11.2017 11:03

Susikeskustelu siirrettu Luonto- osioon.
Admin KK
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Fenris » 27.11.2017 03:44

Tässä aamuyön pimeinä tunteina on kai hyvä valittaa siitä, kuinka tämä yhteiskunta on hyvin pitkälti rakennettu aamuvirkkujen ympärille. Olen tällä hetkellä kuntouttavassa työtoiminnassa, joka alkaa klo 8 aamulla, koska meitä työttömiä "täytyy kouluttaa tähän normaaliin päivärytmiin"! Outoa kyllä sinänsä, että olen enemmän tai vähemmän yrittänyt kouluttautua tähän "normaaliin" päivärytmiin nyt jo yli 20 vuotta, elikkä oikeastaan siitä asti kun meni ihan ensimmäiselle luokalle kouluun, eikä tällä koulutuksella vielä tässäkään vaiheessa ole minkäänlaisia tuloksia. Mutta kun olet sitten väsynyt pitkin päivää, nukahtelet pystyyn ja leijailet jossain hereillä olon ja unen rajamaissa, ja yrität siinä kertoa ihmisille, että et tule varmaan koskaan tottumaan tähän niin sanottuun "normaaliin rytmiin, niin mitä saat vastaukseksi? "Sun pitäis mennä vähän varemmin nukkumaan! Kyllä se siitä! Ei ihme, että oot väsyny kun kukut kaiken yötä!"

Vaikka kuinka yrität kertoa, että tästä ei ole minkään valtakunnan hyötyä, kaikki sanomasi menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. "Mene sänkyyn vähän varemmin, kyllä se uni tulee!". Voihan minä aivan hyvin mennä sänkyyn vaikka yhdeksältä tai puolilta öin, mutta tämä johtaa vain siihen, että pyöriskelen sitten hereillä joka tapauksessa sinne johonkin kolmeen tai viiteen. Olen luultavasti kaikista pirteimmilläni joskus klo 22-02 välillä. Silloin petiin meneminen olisi vähän sama, kuin aamuvirkku menisi nukkumaan puolilta päivin.

Tosiaan palatakseni vielä tuohon työtoimintaan. Käyn siellä nyt kahtena päivänä viikossa, mutta suunnittelivat lisäävänsä päivät kolmeen tai neljään joulun jälkeen. Eli menen paikan päälle kasiksi, mikä tarkoittaa, että herätä pitää viimeistää klo 7. Jos olen saanut ruvettua nukkumaan siinä neljän maissa, olen ehtinyt nukkua noin 3 tuntia yössä. Nämä kolmen tunnin yöunet kahtena päivänä viikossa alkavat kyllä tuntua kropassa jo jonkin verran. Kuinkas sitten kun päiviä lisätään? Sitten ihmiset syyttävät laiskaksi ja katsovat nenänvartta pitkin. En kai minä laiska ole, välillä olen kovinkin tuottelias! Ikävä vaan, kun nämä ihmiset eivät halua ymmärtää, että se tuottelias aika osuu siihen kun "normaalit" ihmiset ovat nukkumassa. -_-

Hirvee avautuminen keskellä yötä, mutta kun ketutusketju nyt on, niin ajattelin olla sitten lepakkona ketutusketjussa :lol:
Fenris

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu