Diana kirjoitti:Miksi useimmat ihmiset luulevat, että kaikki hiemankaan syvemmän uskonnollisen vakaumuksen omaavat henkilöt ovat poikkeuksellisen valaistuneita, ja jotenkin täydellisen viisaita sekä hyviä ihmisiä..?
Mooncalf kirjoitti:-- vaan täysin päinvastaiseen, jossa kaikki uskonnolliset vakaumuksen omaavat ovat päästään vialla ja ihan hörhöjä.
Diana kirjoitti:Miksi useimmat ihmiset luulevat, että kaikki hiemankaan syvemmän uskonnollisen vakaumuksen omaavat henkilöt ovat poikkeuksellisen valaistuneita, ja jotenkin täydellisen viisaita sekä hyviä ihmisiä..?
Itse asiassa kaikkea muuta, kuin tyhmä kysymys! En osaa vastata tähän ainakaan tyhjentävästi. Olen joskus funtsinut korkean, suipon hatun olleen muotia silloin, kun populaari kuva noidasta on muodostunut. Olen arvellut, että jollakin hieman salamyhkäisellä ammattiryhmällä, kuten apteekkarilla, lapsenpäästäjällä, tai ties millä myrkynkeittäjällä, on saattanut olla noidanhatun oloinen päähine, joka on sittemmin yhdistetty ensisijaisesti noitiin. Saattaa kuitenkin olla, että käsitys noidan hatun "nykymuodosta" on vanhempi, kuin äkkiseltään uskoisi. Tarkemmin ajateltuna hatun muodolla voi olla suurempi merkitys, kuin arvaisikaan. Täytyy oiken tutkia tätä. Palaan kertomaan, kun saan hommaan tolkkua. Tai sitten joku tietävämpi voi valaista asiaa sillä välin.Mooncalf kirjoitti:No mie voin heittää tänne oikeesti tyhmän kysymyksen!
Mikä on noidan suippohatun tarkoitus? Onko se vaan pähee lätsä vai onko kyseisellä lakilla jokin suuri idea?
Mooncalf kirjoitti:No mie voin heittää tänne oikeesti tyhmän kysymyksen!
Mikä on noidan suippohatun tarkoitus? Onko se vaan pähee lätsä vai onko kyseisellä lakilla jokin suuri idea?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa