Heh, juuri sattumalta katson sitä tässä samalla kun luin viestisiDiana kirjoitti:Ykköseltä tulee torstaisin, siis myös tänään, klo 20 luontosarja, jonka nimi on Metsien kätkemä. Joka jaksossa vieraillaan eri luontokohteessa, usein kansallispuistossa, tai vastaavassa, "perus"metsästä poikkeavassa paikassa. Sarjan juontajana toimivaa Reetta Rantaa tituleerataan urbaaniksi luonnonlapseksi, joka on myös mytologiaharrastaja. Ohjelmassa hän kertoo monien luonnonmonumenttien, pyhien paikkojen ja muuten merkittävien kohteiden tarinan myös folkloristiikan näkökulmasta.
- Taustalla on oma haluni auttaa ihmisiä palauttamaan terve luontosuhde, joka moderneilla kaupunkilaisilla on usein joutunut hukkaan, kertoo Ranta Etelä- Saimaa- lehden haastattelussa. Ohjelmassa Rantaa ja toista ohjelmantekijää, Antti Huttusta, seuraa metsissä, rannoilla ja saarissa hauva nimeltä Luna.
Sarjaa kannattaa vilkaista, ihan todella. On kuuleman mukaan hyvin suosittu. Itse tykkään siitä valtavasti, vaikka taustamusiikki on mielestäni outoa jollotusta tai välillä vaihteen vuoksi korvia riipivää pilipaliulinaa. Joku muu ehkä tykkää siitäkin, itse en vain voi sietää, kun hiljaisuus on ystävä. Jos joku ihmettelee, miksei töllöä voi katsoa hiljempaa, kerrottakoon, että silloin jäävät mielenkiintoiset puheosuudet kuulematta. Tästä pienestä epäkohdasta huolimatta suosittelen ohjelmaa lämpimästi aivan kaikille.
Ai YLE:llä lauotaan puppua..?florenna kirjoitti:---Uskomatonta että moista puppua saa vapaasti laukoa ihan YLE:n kanavalla
Diana kirjoitti:Ai YLE:llä lauotaan puppua..?![]()
Juu, ei ole ensimmäinen, eikä varmuudella viimeinen kerta.
Diana kirjoitti:Kristinuskoon käännyttämisestä sen verran, että kyllä sitä miekankin avulla tuotiin, ja varmasti enimmäkseen siten. Käsitykseni mukaan on saattanut esiintyä myös vapaaehtoista kääntymistä, joskaan ei siinä muodossa, että kyse olisi oikeasta uskomisesta kristinuskon sanomaan, vaan esim. jostakin saavutettavasta hyödystä liittyen kääntymiseen, esim. valtaapitävien saama apu toiselta kristityltä hallitsijalta sodassa, tms. Oli miten oli, en millään muotoa lukeudu kristinuskon puolustelijoihin, vaikka pidänkin tietynlaisessa arvossa tapahtumia Wienissä 1683.
No tuota... Tämä aihe kannattaisi varmaankin jättää rauhaan, mutta sanon nyt sen enempiä perustelematta, että YLE: ltä saadaan aika pitkälti juuri sitä, mitä on tilattukin. Vinkkinä menköön, että seuraavissa vaaleissa on mahdollisuus vaikuttaa asiaan.florenna kirjoitti:No juu, voi hyvinkin olla, itse en vain ihan noin paksuun puppuun ole siellä muutoin törmännyt, ja jotenkin sitä kuitenkin odottaisi että verorahoin kustannettavalla valtion kanavalla se pysyisi jotenkin aisoissa
Tässä onkin ylempänä kirjoitettuun hieman jatkovartta, joten kinkkistä lähestyä liikoja venkoilematta. Lyhyesti: sekularisaation huono puoli on kirkon valta- aseman heikentyminen, mistä seuraa luonnollisesti yhteiskunnallisia muutoksia. Tähänkin yksi hyvä lääke on, ainakin vielä toistaiseksi, äänestää niissä vaaleissa.juu, tuo Wienin taistelu 1683 nyt on niitä harvoja asioita, joissa kristinuskosta on koskaan koitunut jotain hyvää.
Diana kirjoitti:No tuota... Tämä aihe kannattaisi varmaankin jättää rauhaan, mutta sanon nyt sen enempiä perustelematta, että YLE: ltä saadaan aika pitkälti juuri sitä, mitä on tilattukin. Vinkkinä menköön, että seuraavissa vaaleissa on mahdollisuus vaikuttaa asiaan.
Diana kirjoitti:Tässä onkin ylempänä kirjoitettuun hieman jatkovartta, joten kinkkistä lähestyä liikoja venkoilematta. Lyhyesti: sekularisaation huono puoli on kirkon valta- aseman heikentyminen, mistä seuraa luonnollisesti yhteiskunnallisia muutoksia.
Tiedän tunteen, turhaltahan se vaikuttaa. Mun mielestä meillä on juuri nyt paskin hallitus ikinä, joten omat äänestykset ovat vaikuttaneet harvinaisen vähän yhtään mihinkään. Että diktatuuri sitten pystyyn vaan.florenna kirjoitti:Niinhän sitä aina sanotaan, että vaaleissa voi vaikuttaa asioihin, mutta edustuksellisessa demokratiassa vaikutusmahdollisuus on ihan oikeasti hyvin marginaalinen... ---(Itse olen aina äänestänyt, ja valitettavasti huomannut kuinka mitättömän vähän se vaikuttaa yhtään mihinkään...)
Tämän kun ei ole tarkoitus olla poliittinen foorumi, en todellakaan mieluusti sano tähän enempää. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tässä maassa sananvapaus on kaventunut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. YLE edustaa mediaa, joka kertoo asioista "oikein", ja tällaisesta kehityksestä en tykkää yhtään.En tiedä mihin viittaat tuolla "on tilattukin", mutta ei ole pakko vastata, jos haluat jättää aiheen rauhaan
Noh, viittaan vastauksessani edelleen tapahtumiin Wienissä 1683.Miten tuo on "huono puoli"? Mitä enemmän kirkon valta-asema & sen kuristusote ihmisistä ja mielistä heikkenee, sen parempi.
Diana kirjoitti:Tiedän tunteen, turhaltahan se vaikuttaa. Mun mielestä meillä on juuri nyt paskin hallitus ikinä, joten omat äänestykset ovat vaikuttaneet harvinaisen vähän yhtään mihinkään. Että diktatuuri sitten pystyyn vaan.![]()
Diana kirjoitti:Tämän kun ei ole tarkoitus olla poliittinen foorumi, en todellakaan mieluusti sano tähän enempää. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tässä maassa sananvapaus on kaventunut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. YLE edustaa mediaa, joka kertoo asioista "oikein", ja tällaisesta kehityksestä en tykkää yhtään.
Diana kirjoitti:Noh, viittaan vastauksessani edelleen tapahtumiin Wienissä 1683.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa