Luonnonvaratuottajan tai luonto- ja ympäristöneuvojan tutkintoja olen katsellut. Turussa olevaan Liviaan sain kertaalleen aikaiseksi hakea, mutta juttu tyssäsi siihen, että asuin Espoossa lasteni kanssa. Sellaista se on, kun ei opiskellut silloin, kun oli vielä nuori ja perheetön.Hallava kirjoitti:Mille alalle tarkalleen olet ajatellut hakeutuvasi?
Kuulostaa ihan mahtavalta! Näen asiat ilmeisesti melko samoin kanssasi. Mulle on monesti elämän aikana pitkät opinnot suorittanut ihminen sanonut, ettei kannata opiskella niin paljoa.Kävin ammattikoulun (luonnonvara-ala, luonto-ohjaaja) yläasteen jälkeen ja tein oman alan töitä, tai no teen vieläkin. Lukeminen ei minua kiinnosta, haluan vain tehdä töitä. Nyt aloitan hierojan opinnot ensi kuussa ja siitä eteenpäin tahdon kouluttautua koirahierojaksi.
Siinä olisi kyllä erittäin hieno ja perinteinen ammatti! Sepillä on mielenkiintoinen ja ikiaikainen rooli monissa myyttisissä kertomuksissa, ja onpa muutama asetetta tärkeämpi jumaluuskin tunnettu sepäntaidoistaan.Basztor kirjoitti:Sitten yksi mikä on kiinnostanut jonkin verran viime vuosina on sepän ammatti
Ahhahaa! Mitä, misantrooppi taksikuski, miten voi olla..??Völva kirjoitti:--- taksikuski--- Aloilla siis, jossa tavalla tai toisella auttaa ihmisiä...tai sitten hän on tässä yhteiskunnassa ilmeisesti yhtä usein erakoitunut misantroopikko![]()
Toki löytyy tutkinto myös puutyöalalta (puuseppä/kirvesmies, ja olenkin aika pitkälle rempannut oman aikoinaan asumiskelvottomana ostetun talomme katosta kellariin) ja olen lukenut gradua vaille oikeustieteen maisteriksikin kunnes tajusin, ettei se homma todellakaan ole minua varten. Näistä kaikista koulutuksista on kuitenkin ollut ihan hirvittävästi hyötyä arjessa.
Niinno, siinähän se vastaus edelliseen on. Tässä näemme, että töiden ohessa voi puuhata paljon muutakin, kuin sekoittaa ja hämmentää omaa elämäänsä, kuten esim. misantrooppi- taksikuskeilla on tapana.---Koko työurani olen aina opiskellut töiden ohella---
Diana vei sanat suustani, seppä on yksi hienoimmista ammateista. Ihaillen aina katselen keskiaikamarkkinoilla tms. seppien työskentelyä. Voisin katsella sitä tuntikaupalla.Diana kirjoitti:Siinä olisi kyllä erittäin hieno ja perinteinen ammatti! Sepillä on mielenkiintoinen ja ikiaikainen rooli monissa myyttisissä kertomuksissa, ja onpa muutama asetetta tärkeämpi jumaluuskin tunnettu sepäntaidoistaan.Basztor kirjoitti:Sitten yksi mikä on kiinnostanut jonkin verran viime vuosina on sepän ammatti
Voi sentään, et arvaakaan miten olen elämääni hämmentänyt ja sekoittanutDiana kirjoitti:Niinno, siinähän se vastaus edelliseen on. Tässä näemme, että töiden ohessa voi puuhata paljon muutakin, kuin sekoittaa ja hämmentää omaa elämäänsä, kuten esim. misantrooppi- taksikuskeilla on tapana.Völva kirjoitti:---Koko työurani olen aina opiskellut töiden ohella---
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa