Diana kirjoitti:Miten Jenkkeihin pääsee asumaan? Viihdyitkö? Itse en muista länsirannikosta juurikaan muuta, kuin että oli stanan kuuma. Noh, San Fransiscossa ei ollut, ja sen muistankin parhaiten. Varmaan aivot olivat pehmeinä muualla.
Olin tuolloin töissä firmassa, jolla on toimintaa myös Jenkeissä ja jollain sisäisen siirron viisumilla sinne menin, en muista muuta, kuin että ihan pirun työlästä oli. No nyt varmaan pitäisi sanoa, että viihdyin, mutta oikeasti olen liian puskasuomalainen nauttiakseni sellaisesta ilmapiiristä, joka varsinkin kaliforniassa on. Jatkuvaa hymyilyä, small talkia ja I love you:ta. Muistan vieläkin sen lähes euforisen tunteen kun kone laskeutui takaisin Suomeen, ja näin kaiken sen vihreyden ja metsää silmänkantamattomiin.
Diana kirjoitti:Eräs tuttu homeopaatti valitti männävuosina, että hänen homeo- lääkkeensä aina avataan tullissa. En tiedä, mitä haittaa siitä oli, mutta kaiketi sitten jotain. Mä en tiedä, pitäisikö moisesta olla hyvillään, vai huolissaan. Siis tullisetien hommista.
Olen kaikenlaista kyttäämistä ja holhoamista vastaan, mutta tullipolitiikasta minulla ei ole mielipidettä, joka on sinänsä erikoista ihmiseltä, jolla on aina mielipide kaikesta
Diana kirjoitti: Oliko muuten sen sun San Diegossa asuva naapuri pakana? Jenkeissä on käsittääkseni aivan eri meininki, kuin täällä.
Oman kokemukseni mukaan länsirannikko ainakin on aika konservatiivinen, kristinuskoinen ja he kokevat usein kaikki pakanatouhut vähintäänkin kyseenalaisina, poikkeuksena San Fransisco. Ainoat hyväksyttävät hörhöt tuntuvat olevan ne, joilla on oikea tai keksitty intiaanitausta. Tähän porukkaan se naapurinikin kuuluu. En koskaan ole saanut varmuutta onko hän oikeasti osittain intiaani vaiko ei. Näitä ihmisiä, jotka sanovat olevansa 1/16 intiaaneja on toisaalta koko länsirannikko on täynnä.