Oon tässä tämän illan aikana miettinyt, että onko ihmisten kanssa tekemisissä oleminen todellakin aina vain tätä: ensin menee hyvin ja luuletkin kaiken olevan hyvin, mutta sitten joku pudottaakin yhtäkkiä pommin ja kaikki lässähtää siihen. Kaikissa porukoissa, joissa olen ollut jossain väliaikaista harjoittelijaa tai muuta ohikulkijaa pysyvämmässä asemassa, ovat päättyneet johonkin ihme kirkkaalta taivaalta salaman lailla ilmestyvään draamaan. Yleensä nää draamat tulevat vieläpä sellaisten ihmisten taholta joilta sitä ei kuuna päivänä uskoisi tapahtuvaksi. Ja yleensä ne ovat jostain tosi pienestä, selvitettävissä olevasta asiasta johtuvia, tai silkkoja väärinkäsityksiä, joita asianosaisia ei vain kiinnosta oikaista.
Lisäksi tilanteessa on joka kerta sellainen jännä dominopalikkaefekti, että kun yksi häipyy niin sitten menevät perässä muutkin. Lopulta jäljellä olen vain minä ja ehkäpä pari muuta, jotka jäävät keskenään ihmettelemään, mitä helvettiä juuri tapahtui.
Mielestäni yksi vastenmielisimpiä asioita mitä ihminen voi toisille tehdä, on hypätä laivasta sen sijaan että auttaisi kauhomaan vettä yli laidan ja paikkaamaan reiän. Tyyliin "poissa silmistä, poissa mielestä." Siinäkö se sitten oli se yhteinen visio ja päämäärä, jonka eteen luvattiin tehdä parhaamme? No, kunkin paras on tietysti erilainen eikä muilta voi vaatia samaa kuin itseltään. Mutta vaikka itse olenkin varmaan yksi planeetan hermoheikoimpia ihmisiä, en silti jättäisi kaveria hädässä.
Just nyt tekisi mieli vain kaivautua johonkin pieneen koloon manaamaan. Mutta ei se auta kuin alkaa kauhoa.