Miten määrittelisit tuon rajatun aiheen? Islannin Ásatrúarfélagiðissa esimerkiksi on mukana kaikki, jotka ovat kallellaan aasauskoon, niin wiccat, luonnonnoidat, elektiset noidat kuin kaikki ylipäätänsä johonkin skandinaavisen mytologian mukaiseen maailmankuvaan uskovat eli siellä on katto todella korkealla ja seinät sekä kellari vieläkin laveammat (kristinuskon fraasia mukaillen).Diana kirjoitti: Itse olisin mieluusti mukana joukossa, jonka toiminta liittyy tarkemmin rajatun aiheen ympärille.
Riippuu varmaan muista osapuolista, mutta kattotermi olisi noituus, kenties lisänä shamanismi, jos joku sitä tunteva on mukana puuhaamassa.Völva kirjoitti:Miten määrittelisit tuon rajatun aiheen?Diana kirjoitti: Itse olisin mieluusti mukana joukossa, jonka toiminta liittyy tarkemmin rajatun aiheen ympärille.
Bluesky kirjoitti:Itse edustan ns. Asatru uskoa halu olisi kova oman "seurakunnan" pystyyn pistämiselle kuten islannissa, ruotsissa jne. Tuntuu kuitenkin että suomalaisille uskon tunnustaminen on vieläkin aika arka aihe. Mainostetaan henkistä suuntaumistaan, mutta kun tulisi järjestäytyä niin sitten alkaa mutinat. Uskon sen johtuvan juuri "uskovaksi" leimautumisen pelosta ja/tai siitä että pelätään esimerkiksi virallisten rituaalien poikkeavan omista henkilökohtaisista rituaaleista ja näin koetaan että sitä on vuosikausia tehty kaikki asiat päin honkia. Kuitenkin olisi muistettava että vaikka kuinka omissa oloissaan olo viehättäisi yksikään usko/henkinensuuntaus ei olisi olemassakaan jos ihmiset eivät olisi entisinä aikoina pitäneet yhtä. Oman "seurakunnan" etuna on myöskin yleisten väärinkäsitysten korjaamisen mahdollisuus kuten asatru uskossa minkä symboleja ja jumaluuksia jotkut käyttävät hyväkseen tavoitellessaan poliittisia tarkoitusperiä. Myöskin virallinen asiaan perehtynyt "pappishenkilö" voi opastaa muita saman henkisiä kyseisestä uskosta kiinnostuneita saamaan oikeaa informaatiota sen sijaan että infoa haetaan henkilöltä joka on harjoittanut uskoaan 2 viikoa ja tämän perusteella vetelee lonkalta "tietoa" jonka etuliite kuuluu jotakuinkin näin "Must tuntuu", "Luulisin et", "En oo ihan varma, mut sen varmaan täytyy olla näin koska yhel netti sivul oli niin". Itseä ei tälläisen seuran kohdalla kiinnosta ne tuhottomat "kirkollisverot", palvottavana ylipappina oleminen jonka joka sana on Odinista itsestään tai tarve saada olla ihmisten kanssa tekemisissä koska olisin joku ylisosiaalinen yksinäisyyttä pelkäävä hämy. Itse opiskelen ahkerasta, kerään koko ajan tietoa ja nautin kun saan opettaa ja opastaa ihmisiä ymmärtämään asatru uskoa ja tietoa pohjoisen mytologiasta erityisesti näinä päivinä kun elokuvat, sarjat, sarjakuvat, pelit ja epämääräiset kirjailijat tarjoavat oman "totuuden" näistä asioista euron ja dollarin kuvat silmissään ihmisten henkisenkasvun kustannuksella.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa