Maagiset eläimet

Maagiset eläimet

ViestiKirjoittaja Diana » 08.12.2017 19:35

Täältä foorumilta puuttuu tällainen ketju: maagiset eläimet.

Mitä ovat maagiset eläimet? Ovatko perinteiset noitien kumppanit, kuten mustat kissat sellaisia, vai ovatko kaikki eläimet? Onko muilla, kuin noidilla maagisia eläinkumppaneita? Mikä eläin asustaa kanssasi? Onko oma, rakas lemmikki erityisen taianomainen? Minkä otus olisi erityisen mieluinen lemmikki, ja vaikuttaako maailmankuvasi asiaan, ja jos, niin miten? Kuinka lemmikkisi /eläinystäväsi suhtautuu, jos puuhailet jotakin maagista?
"Haeresis est maxima opera maleficarum non credere; To disbelieve in witchcraft is the greatest of all heresies."
Malleus Maleficarum 1486
Diana

Re: Maagiset eläimet

ViestiKirjoittaja Fenris » 12.12.2017 15:45

Yleensähän kun puhutaan maagisista eläimistä, niin ensimmäisenä tulee mieleen juurikin tuo musta kissa. Tämä on kuitenkin ehkä osaksi populaarikulttuurin luomaa mielikuvaa. Kissan läsnäolon tiedetään suojaavan sinua loitsiessa, vähän samaan tapaan kuin Pahan Silmän, mutta en silti sulkisi pois sitä, etteikö mikä tahansa eläin voisi olla niin sanotusti maaginen. Enemmän kuin eläimen laji, minusta asiaan vaikuttaa millainen suhde sinulla on kyseiseen eläimeen.
Esimerkiksi näkisin henkioppaat maagisina eläiminä, jos ne ovat ottaneet eläimen muodon. Oma ymmärryseni henkioppaista on kuitenkin hyvin rajattu, joten en mene asiaan sen enempää.
Jos puhutaan familiareista, eli noidan kumppaneista (jotka nekin ovat omalla tavallaan tietysti henkieläimiä), niin luulen että siinä on kyse suurilta osin noidan suhteesta eläimeen. Itse en esimerkiksi koe mitään suurempaa yhteyttä kissoihin. Pidän kissoista noin yleensä, mutta mitään syvempää yhteyttä en ole koskaan tuntenut.
Jos mitään rajoituksia ei olisi, oma familiarini olisi luultavasti susi, lepakko tai kettu. Mahdollisesti myös korppi. Noihin eläimiin itsellä on jonkinmoinen selittämätön suhde, ja itsestä myös löytyy joitain noiden eläinten luonteenpiirteitä.
Familiarhan on loppuviimein henki eläimen muodossa. Luulen, että tämä henki ottaa juuri sellaisen muodon, johon sinulla on jonkinlainen yhteys. Vähän samaa uskon shamaanien henkioppaista, mutta niinkuin sanottu, kyseinen aihe on minulle hieman vieras.
Joten noin loppuviimein tullaan siihen lopputulokseen, että maaginen eläin voi olla varmaan oikeastaan mikä vain. Populaarikulttuuri voi luoda millaisen kuvan haluaa, mutta totuutta ei varmasti tiedä omalla kohdallasi muuta kuin sinä itse.
Fenris

ViestiKirjoittaja Völva » 13.12.2017 14:57

Henkiauttajat tai voimaeläimet ovat minulle ei-fyysisiä olentoja, mutta kuten Fenris sanoi, niin ne valikoituvat usein juuri sen perusteella, että sattuvat jotenkin muistuttamaan ihmistä itseään (luonteenpiirteet) tai vastaamaan siihen kehityksen vaiheeseen, jossa kulloinkin on. Henkiauttajat eivät halua, että niistä puhutaan, joten niistä ei sen enempää :D , mutta näistä fyysisistä eläimistä minulle erityisen läheinen, ja samalla aaltopituudella, on eräs kissoistani. Se, tai oikeastaan hän, osallistuu rituaaleihin, suhtautuu ihmisiin vähintäänkin omalaatuisesti, vahtii kotiamme muristen vieraille ja ilmoittaen mihin kukin saa istua ja nukkuu jokaikinen yö pää tyynylläni ja tassu poskellani. Meillä on sanaton yhteys ja voisin oikeastaan sanoa, että häneen minulla on lähes maaginen yhteys. En pysty nukahtamaan ilman häntä (puolisosta nyt viis :lol: ) ja jos hän ilmoittaa, että rituaaliin osallistuvassa henkilössä on jotakin häikkää, niin uskon häntä. Olen aina sanonut, etten koe olevani noita, mutta ainakin minulla on ilmeisesti noidan kissa, tosin sekään ei ole musta vaan punainen :D
Völva

ViestiKirjoittaja Hex » 02.05.2018 09:27

Minulla on kaksi lemmikkiä, siperian husky, semmoinen pörröinen versio. Kaunis ku mikä ja kiltti. Enkä ilmeisesti ole ainut täällä keltä löytyy husly/malamuutti osaston kaveri kotoa? Toinen lemmikki on kissa, joka tosin asustaa äitini luona kun siellä se pääsee paremmin juoksemaan ulkona eikä tarvitse koiraa katsella. Se katti on sysimusta maatiainen ja sen nimi on Lucifer. :twisted: Semmonen laiska ja kiukkuisen näköinen se on, kiltti kuitenkin joskaan ei kauhean seurallinen.

Ton koiran kanssa on joku yhteys ihan selvästi, usein ei tarvitse edes ääneen sanoa niin hauva kyllä tietää mitä on mielessä. :) Mainio olento. Sen seurassa on turvallinen olo.

Mielestäni mikä tahansa eläin voi olla hyvinkin maaginen, itse olen metsäreissuilla useasti elukoihin törmännyt niin, että se tuntuu merkitykselliseltä. Yleensä tämmösessä tilanteessa se eläin ei tunnu pelkäävän lainkaan ja viipyy jonkin aikaa ennen kuin katoaa takaisin pusikkoon. Lähes poikkeuksetta se on joku lintu tai kettu.
By my feet the flowers of witchery abloom.
Hex

Paluu Yleinen keskustelu